Oluşturulma Tarihi: Ocak 16, 2001 00:002dk okuma
Jumbo, mutfak ürünleri için hazırlattığı reklam kampanyasının ardından siparişlere yetişemiyor. Yeni koleksiyon ürünlerinden almak isteyenler 3 ay beklemek zorunda
Bugüne kadar çatal-kaşık-bıçak markası olarak bilinen Jumbo, ürün yelpazesini genişletti. Yelpazeye porselen tabak, teflon tencere ve tepsi gibi diğer mutfak ürünlerini de ekleyen şirket, bunu geniş kitlelere duyurmak için bir reklam kampanyası hazırlattı. Bugüne kadar pek reklam yapmayan 53 yıllık Jumbo markasının satışları önemli oranda arttı. Jumbo`nun ikinci kuşak patronu Minas Çolak`ın tasarladığı yeni koleksiyon, peşin fiyatına 5 taksitle de desteklenince stoklar tükendi. Firma yeni koleksiyon almak isteyenlere ancak 3 ay sonrası için gün verebiliyor.
Jumbo`nun tasarımcı patronu Minas Çolak, reklamla doğru çıkışı yakaladıklarını söylüyor. Gelen siparişlerin önümüzdeki 3 aylık üretimi kapattığını belirten Çolak, yeni sipariş için ancak 3 ay sonrasına gün verebildiklerini vurguluyor. Şu anda 3 fabrikada günde 36 bin çatal-kaşık, 18 bin adet bıçak, 10 bin adet çay kaşığı, 500 adet tepsi ve bin adet tencere ürettiklerini kaydeden Çolak, dördüncü fabrikanın temelinin şubat ayında Beylikdüzü`nde atılacağını belirtiyor.
Dünyaya açılıyorlar:
Marka bilinilirliği açısından Türkiye`de ilk 20 marka arasında bulunan Jumbo`yu dünya markası haline getirmeyi hedeflediklerini dile getiren Çolak, şunları söylüyor:
Şu anda az da olsa Jumbo markası ile ihracat yapıyoruz. ABD`de Daton Hudson mağazalarında 5 ayrı koleksiyonumuz satılıyor. Jumbo markasını uluslararası alanda tescil ettirdik. ABD, Meksika ve İspanya`da ofisler açıyoruz. Hedef, üretimin yüzde 25`ini ihraç etmek. Aslında Jumbo markası ile ihracat konusunda diretmesek üretimimizin tamamını yurtdışına satacak teklifler alıyoruz. Türkiye`de de 11 mağazamızı iki yıl içinde 20`ye çıkaracağız.
Halka açılacak:
Bir aile şirketi olan Jumbo`nun birkaç yıldır yaptığı kurumsallaşma çalışmalarının yüzde 80`inin tamamlandığını kaydeden Çolak, 2002 yılında halka açılmayı planlıyoruz diyor.
Reklam amacına ulaştı: Bülent Güray (Ekol Reklam Yönetim Kurulu Başkanı)
İnsanlar Jumbo`yu pahalı ve üst gelir grubu ürünü olarak görüyorlardı. Biz bu ulaşılmaz pahalı imajı kırmayı amaçladık. Bir de Jumbo`nun sadece çatal-bıçak-kaşıktan ibaret olmadığını, diğer mutfak ürünlerinde de var olduğunu vurgulamak istedik. Bunları geniş kitlelere yaymayı hedefledik. Bütün ürünleri birarada gösterebileceğimiz bir formül bir defile olabilirdi. Bu fikirle ile yola çıkarak Bahar Korçan`la da iyi bir çalışma yaptık. Reklamın hedefine ulaştığını düşünüyorum. Çünkü Jumbo`nun kendi içinde hem fiyat hem ürün açısından her kesime hitap edecek ürünleri var. 2001 için yeni projelerimiz olacak.