Güncelleme Tarihi:

KM Events tarafından düzenlenen Sofralar Sergisi – Yaratıcılık Konferansı, 17–19 Aralık 2025 tarihlerinde İstanbul Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı’nda kapılarını açtı. 2025 yılını 56.3 milyar Euro ile tamamlaması beklenen ve 2029’da yaklaşık yüzde 279’luk bir artışla 162.1 milyar Euro’ya yükseleceği öngörülen küresel etkinlik pazarının en önemli isimleri, Sofralar Sergisi – Yaratıcılık Konferansı’nda buluştu. ‘Doğanın Işıltıları’ temasıyla düzenlenen etkinliğe, bu yıl 36 ülkeden 300 uluslararası tasarımcı katılırken, dünyaca ünlü dokuz uluslararası ismin de özgün tasarımları sergide yer aldı.
Katılımcılar arasında Sharon Sacks, düğün organizasyonları ile tanınan Fabrice Orlando, marka danışmanı Antonio Paraiso, iş stratejisti Elizabeth Solaru da yer aldı. Sofralar Sergisi - Yaratıcılık Konferansı’nın kurucusu Meltem Tepeler, gelen 300 kişiden 30-40’ının çok ünlü isimlerle çalıştıklarını ve Noel’i Türkiye’de geçireceklerini söyledi. Tepeler, “Her biri yılda ortalama 20 etkinlik düzenliyor ve minimum 1 milyon Euro’luk etkinlik yapıyorlar“ dedi.
TÜRKİYE’Yİ RADARA ALDILAR
Konferansta Hürriyet’in sorularını yanıtlayan Tepeler, yurtdışından ilginin çok fazla olduğunu söyledi. Tepeler, “Etkinliğin başladığı gün bile yurtdışından bilet alan oldu. Son dakikada Filistin’den bile gelen vardı” dedi. Gelen katılımcılarının bir kısmını ilk gece Halas yatında ağırladıklarını anlatan Tepeler, “Ünlü Fransız tasarımcı Fabrice Orlando yatı çok beğendi ve ‘Hemen çok büyük bir doğum günü getiriyorum’ dedi. Lüks etkinlik tasarımcıları Türkiye’yi radarına aldı” diye konuştu.
Bu sene konferansın tarihlerinin Noel’e çok yakın olduğunu ve gelen tasarımcılardan 30-40’ının Noel’i Türkiye’de kutlamak istediğini de belirten Tepeler, “Bir kısmını Kapadokya’ya, bir kısmını Efes’e yollayacağız” dedi.
EN ÇOK PARA HARCAYAN KİTLE
“Küresel pazardan yüzde 1-2 pay alabiliyoruz, hedefimiz bunu yüzde 10’lara çıkarmak” diyen Tepeler, “Çünkü Türkiye’de her şeyimiz var ama bir günde, bir kişinin çabasıyla olmuyor. Kolektif bir çalışma ürünü olmalı. Düğün turizminin Türkiye’ye getireceği katkı çok büyük. Çünkü gelenler yedi gün kalıyor, bu süre zarfında en lüks otelde kalır, en lüks restoranlarda yer-içer, İstanbul’u gezer ardından Kapadokya, Antalya, İzmir’e geçerler. Turizmin en çok para harcayan kitlesi bu segmenttir. Günlük en az 3 bin Euro para bırakırlar” diye konuştu.
JEFF BEZOS’UN DÜĞÜNÜNÜ YAPTI
Önemli tasarımcıların etkinlikte olduğunu belirten Tepeler, “Kim Kardashian’ın düğününü yapan Sharon Sacks de geldi, Jeff Bezos’un düğününü dekore eden Danielle Nay de aramızda. Gelen kişilerin yüksek profilli müşterileri var. Bizim amacımız Jeff Bezos’un düğününü Venedik’te yapmış, seneye yıl dönümünü de Türkiye’de yapmasını sağlamak” ifadelerini kullandı.
‘AİDİYETE ODAKLANILMALI’
Konferansın açılışında konuşan lüks marka stratejisti Antonio Paraiso, “Dünyamız en büyük lükstür” dedi.
Lüks stratejisti Elizabeth Solaru ise geleneksel lüks sektörünün bir “kültür krizi” ile karşı karşıya olduğunu söyledi. Solaru, markaların hayatta kalması için müşterinin kültürüne ve ruhuna dokunan bir “aidiyet” duygusuna odaklanmaları gerektiğini vurguladı.