Maliye Bakanlığı'ndan ev alacaklara uyarı

Güncelleme Tarihi:

Maliye Bakanlığından ev alacaklara uyarı
Oluşturulma Tarihi: Ocak 12, 2015 09:37

Maliye Bakanlığı vatandaşlara tapu işlemlerinde gayrimenkullerinin gerçek değerini bildirmeleri için uyarıda bulundu

Haberin Devamı



Maliye Bakanlığı vatandaşlara tapu işlemlerinde gayrimenkullerinin gerçek değerini bildirmeleri için uyarıda bulundu. Müteahhitler daha düşük bedel gösterirse vatandaştan ihbar etmesini isteyen Maliye, eksik bildirim tespit edildiğinde cezası olduğunu da hatırlattı.

Bir süredir vatandaşlara konutlarının gerçek değerini beyan etmediği için ceza gönderen Maliye, şimdi de gayrimenkullerin gerçek değerinin bildirilmesi için harekete geçti. Maliye, “Risk almayın gayrimenkulünüze hak ettiği değeri verin” şeklinde uyarı broşürleri hazırladı. Tapu işlemlerinde gayrimenkulün gerçek değerinin beyan edilmesini isteyen Maliye, “Ayrıca beyanı gereken bir kazancın doğması halinde gelir vergisi beyannamesi verilmesi gerekmektedir. Doğru ve tam ödenmeyen tapu harçları alıcı ile satıcıdan ayrı ayrı cezalı olarak tahsil edilmektedir” uyarısını yaptı.

hurriyet.com'dan Neşe Karanfil'in haberine göre; Gelir İdaresi Başkanlığı’nın internet sitesinde “Tapu İşlemlerinde Gayrimenkullerin Gerçek Alım Satım Bedellerinin Beyanı” başlıklı bir bölüm açıldı. Ayrıca broşürler bastırıldı. Broşürlerde, vatandaşların risk almaması önerilerek, 4 uyarıda bulunuldu. Tapu harçlarının emlak vergi değerinden az olmamak üzere gayrimenkullerin gerçek değeri üzerinden ödenmesi gerektiğinin vurgulandığı broşürde, şöyle devam edildi:

##$$KONUTKREDIWIDGET##$$

“Gayrimenkulünüzü nakit veya banka kredisiyle almış-satmış olsanız dahi, tapu işlemlerinizde gerçek alım satım bedelini beyan ediniz. Müteahhitlerden, inşaat şirketlerinden ve işleminize aracılık eden komisyonculardan ödediğiniz bedel karşılığında fatura almayı unutmayınız. Doğru ve tam olarak ödenmeyen tapu harçlarının Maliye Bakanlığı tarafından alıcı ve satıcıdan cezalı olarak tahsil edileceğini unutmayınız. Gayrimenkulünüze ilişkin tüm bilgilerin Maliye Bakanlığı ile paylaşıldığını unutmayın. Tapu işlemlerinizi gerçek alım-satım bedelleri üzerinden yapınız”

İHBAR EDİN

Vatandaşların doğru beyanda bulunmasını isteyen Gelir İdaresi ayrıca soru cevap bölümü de hazırlayarak müteahhitten alınan konutun eksik gösterilmesi halinde ne yapılması gerektiğini anlattı. Müteahhitten alınan konutta ödenecek bedelden daha düşük bedelli fatura düzenlemişse bile tapu harcının gerçek satış bedeli üzerinden ödenmesi gerektiğinin vurgulandığı soru-cevap bülümünde, “Müteahhitler tarafından eksik fatura düzenlenmesi halinde bu durumu, en yakın vergi dairesine, 444 0 189 no’lu telefondan Vergi İletişim Merkezine bildirebilir veya www.gib.gov.tr adresinde yer alan “İhbar Bildirimi” menüsünden bildirimde bulunabilirsiniz” denildi. Gayrimenkulün banka kredisi ile alınması halinde tapuda hangi değerin gösterilmesi gerektiği sorusuna ise, “Gayrimenkulünüzü banka kredisiyle de alsanız, tapu harcınızı yine gerçek devir bedeli üzerinden ödemeniz gerekir. Devir bedelinin bir kısmının banka kredisiyle bir kısmının ise nakit ya da banka havalesi ile ödenmesi halinde, bu şekilde ödenen tüm miktarların toplanması ve bu toplam üzerinden harç ödenmesi gerekir” yanıtı verildi.

YÜZDE 25 CEZA

Tapuda emlak vergisi değerinden daha düşük beyanda bulunulması halinde ya da devir bedelinin gerçek değeri göstermemesi halinde aradaki farkın hem gayrimenkulu devreden hem de devir alandan tahsil edildiği belirtilerek, ayrıca devreden ve devralana ayrı ayrı harcın yüzde 25’i oranında vergi ziyaı cezası kesildiği uyarısı da yapıldı. Tapu harcı bir konutun binde 20’si oranında alınıyor. Diyelim ki bir konut 100 bin liraya satılmış olsun bu durumda hem devredenin hem de alıcının ayrı ayrı ödemesi gereken harç 2 bin lira. Eğer aynı konut 50 bin lira gösterilmişse tapu harcı bin liraya düşüyor.

ARACIDAN DA FATURA ALIN

Maliye, konut alınırken aracı olan emlakçı ile bazı tapu müdürlüklerinde tapu işlemlerinde aracılık yapanlara gerçekleştirilen ödeme için de fatura alınmasını istedi. Tapu müdürlüklerinde danışma ve başvuru birimlerinde gerekli bilgilendirmelerin yapıldığı, tapu müdürlüklerinde yetkisiz kişiler aracılığıyla yapılan işlemler nedeniyle mağduriyet yaşanabildiği ayrıca kayıtsız aracılık hizmeti nedeniyle vergi kaybına neden olunduğunun belirtildiği soru-cevap bölümünde, emlakçı gibi alım satım işlemlerine aracılık edenlere ödenen komisyonlar için fatura alınması gerektiği eğer fatura düzenlenmiyorsa ihbar bildiriminde bulunulması istendi

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!