Güncelleme Tarihi:
Türkiye`nin en önemli ve İstanbul`un tek kruvaziyer Limanı olan Galataport, 5 yıl aradan sonra yeniden ihaleye çıkıyor.
Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Salıpazarı Limanı için yeni yılın ilk çeyreğinde işletme hakkı devri modeliyle ihaleye çıkarılacağını açıkladı. Bakan Şimşek, Maliye Bakanlığı gider bütçesi ve gelir bütçesi nedeniyle TBMM Plan Bütçe Komisyonu`nda bir sunuş yaptı. Şimşek kendisine bağlı Özelleştirme İdaresi`nin çalışmaları hakkında bir bilgi verdi.
Şimşek,Türkiye`nin en önemli kruvaziyer limanı olan Salıpazarı için 2011 yılının ilk çeyreğinde işletme hakkı devri modeliyle ihale ilanına çıkılması planlanmaktadır dedi. Şimşek otoyol ve köprü özelleştirmelerinin ise 25 yıllığına işletme hakkının verilmesi yöntemiyle yapılmasının planlandığını belirtti.
Milli Piyango`nun özelleştirme çalışmalarının ise özel kanunla yürütüldüğünü anımsatan Şimşek, özelleştirme yöntemi konusunda çalışmaların sürdüğünü söyledi.
Bakan Şimşek, Halkbank, Türk Telekom ve THY`ye ait kamu paylarının özelleştirilmesinin ise piyasa şartlarının elverişli olması ve alınacak kurul kararları doğrultusunda başlanacağını vurguladı.
GALATAPORT LİMANI`NDA İSİM DEĞİŞİKLİĞİ
Özelleştirme İdaresi Galataport ihalesine Galataport Limanı olarak çıkamıyor. Çünkü 3 ayrı girişimci Galataport isim hakkını aldığı için idare ihaleyi Salıpazarı ihalesi olarak yapılacak. Özelleştirme idaresi 1 Şubat 2010`dan itibaren projeye danışmanlık yapacak olan firmalardan teklif almaya başladı.
İLK İHALEYİ DANIŞTAY İPTAL ETMİŞTİ
2005 yılında yapılan ihaleyi İşadamı Mehmet Kutman ile Sami Ofer konsorsiyumu 4.33 milyar dolarlık teklif ile kazanmıştı. İhale Danıştay`ın imar planına yönelik kararından sonra 2006`da ihale iptal edilmişti.