Güncelleme Tarihi:

Abdi İbrahim Yönetim Kurulu Başkanı Nezih Barut, logo ve yönetim binaları başta olmak üzere kurumsal kimliklerini yenilediklerini belirterek, Yüzde 7.2’lik pazar payımızla ilaçta lideriz. Bu yılki ciro hedefimiz 900 milyon dolar. Şu anda 20 milyon dolar olan ihracatımızı da 2010 yılında 70 milyon dolara çıkaracağız dedi.
LOGOSUNU ve yönetim binasını yenileyen ilaç şirketi Abdi İhrahim’in Yönetim Kurulu Başkanı Nezih Barut, bu yıl 900 milyon dolarlık ciroya ulaşacaklarını belirterek, Türk ilaç pazarında yüzde 7.2’yle lideriz. Halen 20 milyon dolar olan ihracatımızı 2010’da 70 milyon dolara çıkarmayı planlıyoruz dedi. İstanbul Maslak’taki 40 milyon dolara mal olan yeni genel müdürlük binasının açılışında konuşan Barut, son 10 yılda 190 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını, 2008 yatırımlarının 22 milyon doları bulacağını kaydetti.
Altı yılda beş kat
Abdi İbrahim’in kutu ve değer bazında her geçen yıl pazar payını artırdığını dile getiren Barut, son altı yılda beş kat büyüdüklerini aktardı. Barut, Uluslararası değerlendirme kuruluşu IMS’nin 2007 yılı ilaç sektörü satış rakamlarına göre dünyanın en büyük 96. ilaç şirketi olduk. IMS sıralamasında ilk 100’e giren ilk ve tek Türk şirketiyiz diye konuştu.
Abdi İbrahim olarak 260 milyon kutuluk üretim kapasiteleri bulunduğunu ve böyle bir kapasitenin Avrupa’daki firmalarda da yer almadığı dile getiren Barut, GSK ve Vifor gibi büyük firmalara da üretim yaptıklarını kaydetti. Araştırma geliştirme merkezi açma projeleri hakkında da bilgi veren Barut, bunu daha sonra duyuracaklarını ama bu yıl 28 milyon dolara mal olan depo merkezlerinin de açılışını yapacaklarını aktardı.
İtalyanlar tasarladı
Abdi İbrahim’in yeni logosonu İtalyan tasarımcı Massimo Vignelli hazırladı, yönetim binasının projelendirmesini ise İtalyan mimar Dante Benini yaptı. Nezih Barut, Vignelli’nin hayat verdiği yeni logomuz, Abdi İbrahim’in farklılıkları bir potada eriterek avantaja dönüştürebilme yetkinliğini yansıtıyor. Şirketimiz, yüzde 100 yerel olmasına karşın, evrensel düşünmeyi başarabilen, 40’a yakın referans ilaç lisansörü ile çalışırken eşdeğer ilaçlar da üreten bir firma. Yaşadığımız gelişim yeni logomuzda hayat buldu dedi.
Logo ilhamını Topkapı Sarayı’ndaki tabaktan aldı
ABDİ İbrahim’in yeni logosunu tasarlayan Massimo Vignelli de, Abdi İbrahim’i Asya ile Avrupa’yı birbirine bağlayan İstanbul’a benzettiğini ifade ederek, şunları anlattı: Şirkete uygun bir simge aramaya başladığımda Topkapı Sarayı’nı ziyaret ettim. Orada, Osmanlı İmparatorluğu’na hediye olarak gönderilen bir Çin tabağı içinde yer alan çizimi görünce çok heyecanlandım. Hemen tabağın fotoğrafını çektim ve bu çizim üzerine çalışmaya başladım. Abdi İbrahim’in doğasını yansıtıyordu.
11 milyar dolarlık sektör
NEZİH Barut, Türkiye’de kişi başına ilaç tüketiminin 126 dolar olduğunu da hatırlatarak, sektörle ilgili, Türkiye’de ilaç sektöründe yıllık kutu satışı 1 milyar 3123 milyon adet. Sektörün cirosal büyüklüğü de 11.1 milyar dolara ulaştı. Türkiye’de son 5-6 yılda ithal ilaçların oranı çok arttı. Değer olarak da yerli firmalarla ithaller arasında fark kalmadı dedi.
İlaç fiyatları düşüyor
ABDİ İbrahim Yönetim Kurulu Başkanı Nezih Barut, Türkiye’de ilaç pazarı büyüyor ama bütçeler azalıyor. Devlet bütçeleri kısıyor. Sosyal güvenlik kurumları arasındaki birleşme sonrasında ilaca erişim arttı. Devlet en büyük alıcı durumunda çok fazla baskı var, fiyatlar devamlı düşüyor dedi.
(HÜRRİYET)