Zapping derdini bitiren TV

Güncelleme Tarihi:

Zapping derdini bitiren TV
Oluşturulma Tarihi: Haziran 21, 2001 00:00

Profilo, akıllı televizyonları piyasaya sundu. Profilo Telra Genel Müdürü Göksen Körezlioğlu, ‘‘Bir sonraki programın saatleri ekrana yansıyacak, zapping`e gerek kalmayacak’’ dedi.


Profilo, televizyon başında geçirilen saatleri programlamaya imkan veren akıllı televizyonlarını Türkiye`de de satışa sundu. Normal televizyonlarla arasında çok büyük fiyat farkı olmadığı belirtilen ‘‘Now Next’’ adlı akıllı televizyonlar izlenmekte olan ile bir sonraki programın başlangıç ve bitiş saatini gösteriyor. Ürünü geliştirmede temel felsefelerinin ‘‘izleyicilerin zamanlarını daha etkin ve planlı kulanmalarını sağlayarak özgürleştirmek’’ olduğunu özetleyen Profilo Telra Genel Müdürü Göksen Körezlioğlu, ‘‘Üretimini yaptığımız, Profilo, Bosch, Telefunken ve Saba markalı televizyonlarda yer alan bu teknoloji ile izleyiciler, diledikleri programları izleyebilecekleri gibi, sürekli zapping yapma derdinden de kurtulacaklar’’ dedi.


Akıllı televizyonlarda bir sonraki adımın, yayınları türlerine, konularına göre ayıran, izleyiciye özel program menüsü hazırlamaya imkan veren, seçilen programlarda otomatik kayıt, başlama ve uyarma sistemine sahip, haftalık program seçim ve kaydını otomotiğe almak gibi bir izleyicinin tüm ihtiyaçlarını karşılayan televizyonlar olduğunu kaydeden Körezlioğlu, ‘‘Bu teknolojiye sahip televizyonları da ürettik. Ancak, piyasaya sunmak için dijital yayıncılığın biraz daha gelişmesini bekliyoruz’’ diye konuştu.


Program akışları hakkında sağlıklı veri sunabilmek için, televizyon programlarını 365 gün 24 saat izleyen Promedya adlı bir şirket kurduklarını belirten Körezlioğlu, akıllı televizyonların geniş bir bütünün küçük bir parçası olduğunu söyledi. Körezlioğlu, bu televizyonları elektronik pazarlama sisteminin yeni enstürümanları olarak nitelendirdi. Kumanda düğmesine basılmasıyla ekranın altında program bilgisi veren bandın yanında ikinci bir bandın daha yer aldığını ifade eden Körezlioğlu, bu bandın yeni bir reklam mecrası anlamına geldiğini söyledi. Profilo olarak bu bandı etkin olarak pazarlayacaklarını ve banda reklam alacaklarını açıklayan Körezlioğlu, ‘‘Ciddi bir reklam geliri olacak’’ dedi.


Teşvikle gemi yürümez


Profilo Telra Genel Müdürü Göksen Körezlioğlu, ‘‘Maliyetleri daha düşük olduğu için Türk yatırımcılarının Balkan ülkelerinde yönelmelerini nasıl değerlendiriyorsunuz’’ sorusuna, ‘‘Gemiler teşvikle yürümez’’ yanıtını verdi. Türkiye`nin kaynaklarını Türkiye`de değerlendirmekten yana olduklarını söyleyen Körfezlioğlu, ‘‘Biz bunu hiç düşünmedik, düşünmeyeceğiz de. Yatırımlarını bu ülkelere taşıyacaklarına, ihracatın önündeki engeleri kaldıracak çalışmalar içerisine girmeleri hem kendi hem de ülke adına daha yararlı olacaktır’’ diye konuştu. Körezlioğlu, Türkiye`nin ekonomi, siyaset ve diplomasinin birbirine geçmesinden kaynaklanan sıkıntılı bir dönemden geçtiğini ve iç piyasanın bu durumdan çok olumsuz etkilendiğini dile getirdi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!