Güncelleme Tarihi:

İçki pazarının en çok satan markası Yeni Rakı`nın üreticisi Mey İçki, borsada halka arz için çalışmalara başladı. Halka açılma için aracı kurumları görevlendiren Mey`in 2006`nın ilk yarısında ÎMKB`de olacağı belirtiliyor. Şirketin halka arz sırasında piyasa değerinin l milyar dolar düzeyinde olması bekleniyor. Böylece Türkler`in geleneksel içkisi rakının en önemli üreticisi borsanın da en büyük şirketleri arasında yer alacak.
292 milyon dolardı
Mey içki hisselerinin söz konusu fiyat üzerinde satılması halinde ortakları olan Nurol Holding, Özaltin inşaat, Limak inşaat ve Tütsab Ortak Girişim Grubu da önemli bir başarıya imza atacak. Özelleştirme kapsamındaki Tekel`in Alkollü içkiler bölümünü 2003 yılında 292 milyon dolara alan grup, şirketin değerini 2 yılda üçe katlayıp satışa çıkaracak.
2003 yılında yapılan ihalenin ardından Şubat 2004`te ortak girişim grubuna devredilen Tekel Alkollü`nün ismi satış işleminden sonra Mey içki olarak değiştirilmişti. Özelleştirmesinin ardından
başarılı bir pazarlama kampanyasına başlayan şirket birçok ürününün isim ve şişe dizaynını değiştirerek satiş grafiğini artardı. Geçen yıl yaklaşık 900 milyon dolar düzeyinde ciro ve 60 milyon dolara yakın kâr elde eden Mey`in bu yılki satış hedefi l milyar dolar düzeyinde bulunuyor. Kısa süre önce ihracata da başlayan şirket 50 civarında marka ve 110 ürün çeşidine sahip. Türkiye`de 21 fabrikada üretim yapan Mey`in pazar payı rakıda yüzde 84, votkada yüzde 80 ve likörde yüzde 78`i buluyor.