Yeni kanun tüketiciyi korumuyor aksine riske atıyor

02.06.2014 - 10:14 | Son Güncelleme :

Güneş Sigorta Genel Müdürü Çetin, 28 Mayıs’ta uygulama giren yeni Tüketici Kanunu’nun, tüketiciyi korumadığını aksine riske attığını açıkladı

<ımg class="yeniImg" border="0" src="http://i.bigpara.com/i/55big/alisveris_enflasyon.jpg">

Güneş Sigorta Genel Müdürü Serhat Süreyya Çetin, 28 Mayıs’ta uygulama giren yeni Tüketici Kanunu’nun, tüketiciyi korumadığını aksine riske attığını açıkladı.

Serhat Süreyya Çetin, yeni kanunla bankadan kredi alırken sigorta yaptırma zorunluluğunun ortadan kaldırılmasının tüketicinin lehine değil, aleyhine olacağını belirterek, kanun yapılırken sigortacılığın misyonunun, ekonomik ve toplumsal fonksiyonunun göz ardı edildiğini savundu. Tüketicinin tehlikeye atıldığını ifade eden Çetin, “Kredi ile bağlantılı sigorta yapılıyordu, çünkü malın kaybı durumunda hem bankanın hem de tüketicinin hakkı korunuyordu. Kanunla bu ortadan kalktı” dedi.

YASAKÇI ZİHNİYET

Tüketicilerden gelen şikayetler üzerine kanunda değişiklik yapıldığını, ancak şikayetleri irdelemeden, yasakçı zihniyetle müdahale edilmesinin tüketicinin kaybına neden olacağını vurgulayan Çetin, şunları söyledi:

“Eğer rahatsızlık, sigorta yaptırılmasıysa neden rahatsız olunuyor? Primlerde fahiş uygulama varsa, yüksek prim alınıyorsa -ki, alınabiliyor da olabilir- bunu da sigorta sektörü olarak doğru ortaya koymamız lazım. Primi tartışalım, hatta primleri belirli noktaya çekelim ama sigortasızlık, sorunların çözümü değil. Konutun kaybedilmesi ya da aracın pert olması durumunda sigorta yoksa ne olacak? Bugün birisi vefat ettiğinde mutlaka kredisi çıkıyor ve ilk, sigortası olup olmadığı soruluyor.”

TÜKETİCİ ZARARA UĞRAR

Serhat Süreyya Çetin, bankaların sigorta yaparken hem kendilerini hem de tüketiciyi güvence altına aldıklarına da değinerek, “Kanunu çıkartırken hayat sigortasında hasar ödemesine bakılmış mı, aile reisinin vefatı halinde kaç ailenin sigorta sayesinde ayakta kaldığı incelenmiş mi? Sorunlar var ama çözüm bunu yasaklamak değil. Düzenleme yapılması gerekiyordu ama insanların da sigortasız bırakmamak gerekiyordu” dedi.

Prim belirlensin sigorta sürsün

##$HABER_938183$##

Serhat Süreyya Çetin, kredi ile bağlantılı yapılan hayat sigortalarında çözümün, primde tarife sistemine geçmek olduğunu belirterek, şunları söyledi:

“Fiyatın belirlenip, hayat sigortasının zorunlu olarak devam etmesi gerekiyor. Tarife sistemi gelecek, primler belirli bir seviyenin üzerine çıkmayacak. Bunun, bankalar ve sigorta şirketleri için ekstra kazanç kapısı olmasının önüne geçilebilir. Uygulamaya giren kanun sonrası belki bankalar, sigorta şirketleri gelir kaybına uğrayacaktır ama asıl bireysel her şeyini kaybedecektir.”

Ziraat Emeklilik kârını artırdı

Ziraat Emeklilik’in 2013 yılı net karı 130.33 milyon TL’ye ulaştı. Ziraat Emeklilik’ten 2013 yılı mali sonuçları nedeniyle yapılan açıklamada şirketin aktif büyüklüğünün 1.6 milyar TL ve özsermayesinin de 226.04 milyon TL olduğu belirtildi. Açıklamada şu görüşlere yer verildi: “2013 sonu itibarıyla geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 85,97 oranında artış gösteren şirket net kârı 130.33 milyon TL’ye ulaştı. Ziraat Emeklilik, net dönem karlılığı açısından sektörde ikinci sırada, özkaynak karlılığında ise yüzde 73.79 ile hayat ve emeklilik şirketleri içerisinde birinci sırada yer aldı. 2013 itibariyle teknik kâra geçildi ve 63.5 milyon TL kâr sağlandı.”

Soma’ya 1 milyon TL bağış

Dünyada faizsiz bankacılık sektörünün temsilcilerinden Kuwait Finance House’ın (KFH)) iştirakleri ve Kuveyt Türk Katılım Bankası ortaklığıyla 2009 yılında kurulan Neova Sigorta, Soma’da şehit olan madencilerin ailelerine verilmek üzere 1 milyon TL bağış yapma kararı aldı. Neova Sigorta CEO’su Özgür Bülent Koç, Neova Yönetim Kurulu’nun bu elim hadiseden büyük üzüntü duyduğunu belirterek, bugünün dayanışma günü olduğunu söyledi.

SİGORTA DANIŞMA KÖŞESİ

10 yıldır sağlık sigortam var. 2014 için yatarak tedavide prim yüzde 30 artırıldı. Bugüne kadar en ufak bir hizmet de almadım. Ayrıca 75 yaştan sonra üyeliğimin sona ereceğini söylüyorlar. Şu anda 69 yaşındayım ve emekliyim. Hakkımı nasıl arayabilirim? Ömür boyu üyelik için ne yapmam lazım?  Dr. Cem Baykan Sigorta şirketleri sağlık sigortasında primleri istedikleri gibi belirliyorlar. Ömür boyu yenileme için şirketin şartlarını öğrenmeniz gerekiyor.


Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.031 TL        
BORSA
998 TL        
DOLAR
1.001 TL        
EURO
1.013 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.