Yeni gözde gençler
Bankaların 12-18 yaş grubundakilere yönelik gençlik bankacılığının aktif müşteri sayısı, sadece Yapı Kredi ve İş Bankası`nda toplam 185 bine ulaştı.
Gençlik bankacılığı, bankaların yeni gözde alanı olma yolunda ilerliyor. 12-18 yaş grubundaki gençlerin banka kartı talebi yetişkinlerden daha fazla olarak belirlendi. Gençlere yönelik hizmetleri bir ürün paketi haline dönüştüren Yapı Kredi, bu yaş grubundaki müşterilerinin sayısının yıl sonunda 100 binden 250 binin üzerine, İş Bankası da 85 binden 100 bine ulaşmasını hedefliyor. Bankaların 12-18 yaş grubundakilere yönelik gençlik bankacılığı aktif müşteri sayısı, sadece Yapı Kredi ve İş Bankası`nda toplam 185 bine ulaştı.
Genç Telecard
Yapı Kredi`nin 12-17 yaş grubuna yönelik kartları Genç Telecard ve Genç Webcard ile 12 yaşındakiler de kart sahibi olabiliyor. 12-17 yaşlara ilk defa Yapı Kredi tarafından sunulan Genç Telecard, 1988 yılından beri kullanılıyor. Bu yaş grubuna hizmeti genişleten Yapı Kredi`nin 2001 yılı başında devreye soktuğu Gençlik Bankacılığı Hizmet Paketi, Genç Telecard, Genç Webcard, Vadesiz Genç TL/Döviz Hesabı, Vadeli Genç TL/Döviz Hesabı, Genç Menkul Hesabı, Sınırsız Bankacılık Üyeliği (Teletel, Teleweb, Telewap, TeleVizyon) ve Genç İşlemPuan`dan oluşuyor.
Internetten alışveriş
Genç Telecard`la gençler, mağazalardan hesaplarındaki para kadar alışveriş yapabiliyor veya bu paradan istedikleri kadarını otomatik veznelerden Tele24`ler aracılığıyla çekebiliyor. Kartların kredili bir özelliği yok. Gençlere sunulan diğer hizmetler arasında, internetten alışveriş yapmalarını sağlayan ve internet üzerinde birçok üye işyerlerinden çeşitli indirim avantajları da sunan Genç Webcard bulunuyor. Gençlerin ellerindeki parayı özgürce, ebeveynlerinden bağımsız olarak saklamak ve harcamak istedikleri, Yapı Kredi`nin gençlerin bu sorumluluğu erkenden taşımasına yardımcı olduğunu belirten banka yetkilileri, bu yaş grubuna ait kartların şu anda çok yüksek olmamakla birlikte yetişkinlerin kartlarına göre çok daha fazla artış trendi gösterdiğini bildirdiler.
İş Bankası`nın Türkiye`de ilk kez gençlere yönelik bir bankacılık hizmeti olarak 1987`de piyasaya çıkardığı İlk İmza Hesabı da, günümüz koşullarına uyarlanarak geliştirildi ve bir ürün paketi haline getirildi.