Yataş`ın hedefi 1 milyar lira

Güncelleme Tarihi:

Yataş`ın hedefi 1 milyar lira
Oluşturulma Tarihi: Ocak 20, 2012 08:042dk okuma

Yataş gömlek değiştirdi... Yataş`ta hedef 5 yılda 1 milyar TL`lik ciro...

Haberin Devamı

Yönetime profesyonellerin geldiği Yataş`ta hedef 5 yılda 1 milyar TL`lik ciro. Yönetim Kurulu Başkanı Altop, Yataş gömlek değiştirdi, bedelini ödüyoruz diyor

İsmi yatakla özdeşleşmiş olan Yataş`ın sahipleri, şirketi profesyonellere teslim ettikten sonra mağazaları Enza Home ve Yataş Bedding olarak değiştirdi.

Yataş`ın eski CEO`su ve yeni Yönetim Kurulu Başkanı Yavuz Altop Şirket gömlek değiştiriyor ve yeni gömleğin bedelini ödüyoruz. Bugün şirketteki zararın meyvelerini yakında toplarız derken Yataş Genel Müdürü Fevzi Menteş, 2016`da hedefin 1 milyar liralık ciroya ulaşmak olduğunu anlattı. Önceki akşam yapılan basın yemeğinde Genel Müdür Menteş, nisandan aralık sonuna kadar mağaza sayısını 68, mağaza alanını ise 60 bin metrekare artırdıklarını söyledi.

İran`da 13, Irak, Almanya ve Azerbaycan`da 3`er mağazası olan Yataş, Almanya pazarındaki ilgi üzerine sayıyı bu yıl 9`a çıkarmayı hedefliyor. 2010 cirosu 158 milyon TL olan şirketin, 2011`in 9 aylık dönemindeki satış gelirleri 144 milyon lira.

Sonuçlar netleşmese de geçen yılı yüzde 30 civarında büyümeyle kapatacaklarını kaydeden Menteş, 2016`da 1 milyar liralık ciroya ulaşmayı hedeflediklerini anlattı. Yataş Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Yavuz Altop ise 3 milyon euroluk yeni bir sünger fabrikası yatırımı yanında Kayseri`deki fabrikanın önüne 7 milyon dolara lojistik merkezi kurmak için arazi aldıklarını söyledi.

BEDEL ÖDÜYORUZ

Altop`a 2011 başında grubun ayrı bir şirketi olan Yataş İstanbul Pazarlama`nın halka açık şirket tarafından satın alınmasını ve 15 milyon lira zararla devredilmesini de sorduk.

Altop şunları anlattı: SPK`nın, iki şirketi olup halka açık olandan olmayana `kâr transferi` yapanlara ilişkin uyarıları olabiliyor. Bu söyleme muhatap olmak istemememiz İstanbul Pazarlama`yı almamızın ilk nedeni. İkincisi ise bayilerin `kendi şirketinize ucuz veriyorsunuz` eleştirilerini ortadan kaldırmak. Zarar görünen rakam ise şirketin stokları tekrar geri almasından kaynaklandı. Bunun dışında şirketin geçen yılın 9 ayındaki zararı yatırım kaynaklı. Şirket bir gömlek değiştiriyor ve bu gömleğin bedelini ödüyoruz. İleride büyüyen şirket, her anlamda meyveleri toplamaya başlayacak.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!