Oluşturulma Tarihi: Kasım 07, 2007 11:57
Bir dönemin simgelerinden biridir Yapı Kredi`nin leyleği. 1944 yılında, Cumhuriyet`in ilk özel bankası olarak, Kazım Taşkent tarafından kurulan Yapı Kredi Bankası`nın logosunda o günden, geçen yıla kadar leylek figürü kullanıldı.
28 Eylül 2005`te Koçbank tarafından Yapı ve Kredi Bankası hisselerinin yüzde 57.4`lük kısmının satın alınmasıyla artık `leyleğe` göç yolları görünmüştü. Koçbank, önce Yapı Kredi`de sahip olduğu hissedarlık oranını 57.4`ten 67.3 düzeyine çıkardı, sonra 2 Ekim 2006`da Koçbank`ın Yapı Kredi`ye devriyle yasal birleşme süreci tamamlandı. Ve bir gecede bankanın leylekli logoları sökülerek yerine Koç Grubu`nun `boynuz`u yerleştirildi. Logoda kullanılan leylek figürü `yuva kuran` anlamına geliyor ve `büyümeyi` simgeliyordu.
Worldcard pazar lideri
Yeni logodaki koç boynuzu figürüyse Koç Holding`in gücünü simgeliyor. Bu durum bankanın bundan sonraki dönemde güçlü mali yapısına vurgu yapacağı anlamına geliyor.
Yeni Yapı Kredi, kurumsal kimliği adına, tüm tabelalardaki, kâğıtlardaki, hesap cüzdanlarındaki, zarflardaki leylekler yerine yeni logosunu kullandı. Bir tek leylek kalmıştı değiştirilmeyen. O leylek bir yıldır Yapı Kredi Worldcard üzerinde duruyordu. Önceki gün Yapı Kredi Worldcard`da beklenen değişimi gerçekleştirdi. Yeni logolu Worldcard basına tanıtıldı. Kredi kartı pazarında yüzde 23.35 payla lider olan Worldcard, bundan sonra tek bir kartla birden fazla hizmet sunacak. 10 ila 40 YTL arasında değişen maliyetlerle seyahat, paylaşım, iletişim, öğrenci paketlerinden de faydalanabilecek. Bankanın genel müdür yardımcısı Nazan Somer, yenilenen Worldcard`la pazardaki ezberi bozacaklarını söyledi.
Türk tüketicisini 1988 yılında ilk kez `kredili` kredi kartlarıyla tanıştıran Yapı Kredi, 1991 yılından itibaren Worldcard markasıyla, yurtdışında geçerlilik, ilk puan sistemi, taksitlendirme, avans puan kullanma, puanlarla cep telefonu konuşma süresi kazanma/satın alma gibi kredi kartı sektörünün tarihini şekillendiren ilklerin altına imzasını attı. 6.5 milyon kullanıcısı, 130 bini aşkın anlaşmalı üye işyerine sahip. Yeni sistemi tanıtan Yapı Kredi Bankası Genel Müdür Yardımcısı Nazan Somer, World`un `Ben istersem` felsefesinin yalnızca Türkiye için değil dünyadaki kredi kartı uygulamaları arasında da bir ilk olacağını söyledi.
`Ezberi bozacaklar`
Geliştirdikleri sistemin yeni bir ürün veya hizmet sunmaktan ötesini ifade ettiğini ve müşteriye bakış açısında zihinsel bir değişimin habercisi olduğunu belirten Somer, Kredi kartları dünyasındaki ezberi bozmak üzere yola çıktık. Artık bireyselliğin çok ön plana çıktığı bir çağda yaşıyoruz. Bu anlayış, üretimden pazarlamaya tasarıma kadar her alanda dünyayı yeniden şekillendiriyor.
Kredi kartları sektörü de bu değişimi yakalamak zorundaydı. Biz öncü oluyoruz. Bu sistemde gelir seviyesi ya da sosyal sınıfın bir önemi yok. Herkesin hayattan beklentisini, farklı seçimlerini yansıtacağı, bunlara hızlı, kolay ve pratik karşılıkları kredi kartında bulabileceği sosyal köprüler yaratmak istedik. Yeni sistemimizi esnek bir mimari platform üzerine tasarladık. Böylece gerçek anlamda demokratik ve interaktif bir kart programı yarattık dedi.