Ucuz malı akıllı sepet seçecek...

Güncelleme Tarihi:

Ucuz malı akıllı sepet seçecek...
Oluşturulma Tarihi: Haziran 16, 2005 10:18

Tüketiciler artık süpermarkette alışveriş yaparken, akıllı sepetlerden yararlanacak. Sepet ayrıca indirimdeki ürünleri de haber verecek.

Süpermarket dünyasında artan rekabete karşı koyma mücadelesi veren şirketler gelecek için ilginç yatırımlar yapıyor. Bunlardan en ilgi çekici olanı süpermarket devi Metro ve teknoloji dünyasının öncü şirketlerinden Intel,IBM, SAP ve T-Systems el ele vererek oluşturdukları "Future Store" yani geleceğin mağazası modeli. Projenin mimarları sistemin kullanılacağı marketlerde alışveriş kavramının tamamen değişeceğini belirtiyor. Her şeyin akıllı yazılımlar tarafından yönetildiği bu marketlerde klasik anlamda ne kasiyer ne de reyon görevlisi bulunuyor. Kulağa yeni bir teknoloji hikayesi gibi gelen bu sistem aslında yaklaşık iki yıldan beri Metro`nun Almanya`da bulunan Rheinberg marketinde uygulanmaya başlandı bile. Proje son halini aldıktan sonra Future Store modeli diğer Metro mağazalarına da uygulanacak. Markete özel bir kartla giriliyor. Mağaza böylece müşteriyi tanıyor. Sıradan alışveriş arabaları ise üzerlerine yerleştirilen bilgisayar ekranı yardımıyla "Kişisel alışveriş asistanı" haline geliyor. Arabalar bu ekranlar aracılığıyla müşteriye ürünler hakkında ayrıntılı bilgi veriyor. Ayrıca indirimli ürünleri tek tek sayıyor ve hangi ürünü nerede bulabileceği yönünde tüketiciye danışmanlık yapıyor.

AKILLI ETİKET GELİYOR
Alışveriş arabaları aynı zamanda kasa görevini de üstleniyor. Araba içerisine konan her ürünün son kullanma tarihi denetlendikten sonra fiyatı otomatik olarak hesaplanıyor. Hesaplama işini ise yeni kullanılmaya başlanan RFID adı verilen barkod sistemi sağlıyor. RFID dijital etiketleri, üzerinde bulundukları ürünler hakkında üretim anından tüketiciye ulaşana kadar geçen süre içerisindeki tüm safhalar hakkında ayrıntılı bilgi bulunduruyor. Yani tüketicinin ürün hakkında bilgilendirilmesi yalnızca fiyat ile sınırlı kalmıyor. İş ödeme yapmaya geldiğinde ise asıl büyük değişiklik ortaya çıkıyor.

KASADA BEKLEMEK YOK
Tüketicinin aldığı ürünlerin rakamsal toplamı alışveriş arabası tarafında otomatik olarak hesaplandığı için ödeme anında ürünlerin yeniden hesaplanması gerekmiyor. Alışveriş arabasının üzerindeki bilgisayar ekranıyla marketin kasası kablosuz iletişim teknolojisi ile karşılıklı haberleşerek müşterinin ne kadarlık alışveriş yaptığını belirliyor. Müşteri isterse ödemeyi banka otomatı benzeri bir makineye yapıyor istemezse sistem miktarı kredi kartına aktarılıyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!