Oluşturulma Tarihi: Ocak 17, 2001 00:00
Carrefour Türkiye Genel Müdürü Noel Prioux, olağanüstü başarısı nedeniyle Carrefour`un tepe yönetimine getirildi.
Carrefour Türkiye Genel Müdürü Noel Prioux`un Türkiye başarısı, onu Carrefour`un tepe yönetimine taşıdı. Dün Fransa`da bir açıklama yapan şirket sözcüsü, yönetim kurulunun 4 üyesinin görevden alındığını, yerine yeni kişilerin atandığını belirtti. Carrefour`un yeni yönetimine giren Prioux, murahhas aza görevini aldı. Diğer üyeler de 340 bini aşan personele sahip Carrefour çalışanları arasından seçilerek, terfi ettirildi.
Carrefour`da bu değişikliğin nedeni şirketin geçen yıl yüzde 1-1.5 oranında pazar payı kaybetmesinden kaynaklanıyor. Bu kötü performans üzerine şirket hisselerinin 2001 yılındaki değer kaybı yüzde 10`a ulaştı. Görevde kalmayı başaran bir yönetim kurulu üyesi, bu hareketi yönetim kurulu başkanı Daniel Bernard`ın değişim isteğine bağladı.
Hızlı büyüdü:
Carrefour, dünyada pazarını kaybederken, Türkiye`de inanılmaz bir gelişme gösterdi. Prioux, kuruluştan bu yana Türkiye`deki faaliyetlerinin başındaydı. Grup ilk mağazasını 1993`te İstanbul İçerenköy`de açtı. 1996 yılında Sabancı Holding ile ortaklık kuruldu. CarreforSA olarak ikinci mağaza 1997`de Adana hizmete girdi. 2000`de üç mağaza daha açıldı. Şirketin 2001 hedefi biri Ankara`da olmak üzere 5 yeni hipermarket ve 10 süpermarket açmak.
Carrefoursa 2004 yılına kadar 25 hipermaket ve 50 süpermarket açmayı hedefliyor. Carrefour Türkiye`nin bu başarısı, Genel Müdür Noel Prioux`e bağlandı.
Prioux`un son dönemdeki en dikkat çekici girişimlerinden biri, Türkiye`de Carrefour markalı üretimin ilk adımını atmak oldu. Prioux, Sabah`a yaptığı açıklamada, kendi markasını taşıyan ürünleri Türkiye`deki küçük ve orta ölçekli firmalara ürettirip piyasa ortalamasının yüzde 20 altında satarak hem fiyatta hem de kalitede rekabete soyunacaklarını açıkladı. Prioux, amacını Türkiye pazarının lideri olan bir üründen daha ekonomik bir ürünü rafa koyabilmek istiyoruz şeklinde açıkladı.