Oluşturulma Tarihi: Haziran 27, 2005 10:302dk okuma
Uluslararası Reklamcılar Derneği tarafından (IAA), dünyanın en çok bilinen internet servis sağlayıcısı Yahoo`nun gençler arasında kullanımını artırmak amacıyla düzenlenen yarışmada bölge birincileri belli oldu. Türkiye`den, Bilgi Üniversitesi adına katılan Nokta Ajans`ın `Yahoo`ya tutun, hayatı yakala!` sloganını kullandıkları tasarımları Avrupa Birinciliği ödülünü kazandı.
Dünya çapında 9`uncusu düzenlenen ve üniversiteler arasında `Reklam Oskarı` olarak kabul edilen InterAd yarışmasında Avrupa, Amerika/Kanada, Güney Amerika, Ortadoğu/Afrika ve Asya Pasifik bölgelerinden 43 takımın projeleri yarıştı. Bölgelere göre yapılan değerlendirmelerde, Bilkent Üniversitesi Grafik Tasarım Bölümü yeni mezunlarından Defne Çorbacıoğlu, Bercis Mısırlı, Gizem Güven, Birsu Çeltek ve Zeynep Orbay`dan oluşan Nokta Ajans Tükiye`ye Avrupa Birinciliğini ödülünü getirdi. Avrupa`nın yanısıra diğer dört bölgenin de birincilerinin finalde yarışacağı InterAd, 15 Temmuz`da dünya birincisinin açıklanmasının ardından sona erecek. Yarışmada dünya birinciliğini alan grubun reklam projesi Yahoo tarafından 1 yıl boyunca kullanılacak.
Reklam dünyasına yeni atılan 5 arkadaştan kurulu Nokta Ajans`tan Defne Çorbacıoğlu kazandıkları başarı ile yaptığı değerlendirmede `Bu büyük başarıyı Türkiye`ye getirmekten dolayı çok mutluyuz. Şimdi 15 Temmuz`da açıklanacak dünya birinciliğini bekliyoruz. Daha önce de Reklamcılar Derneği`nin Türkiye`de düzenlediği `Kızlarımızı Okula Gönderelim` konulu reklam kampanyası yarışmasına katılmış ve 53 grup arasından finale kalan 7 gruptan biri olmayı başarmıştık. Gelecekte de reklam sektöründe başarılı tasarımcılar olarak çalışmalarımıza devam etmeyi düşünüyoruz` diye konuştu. Çorbacıoğlu, InterAd yarışması için çalışmalara mart ayında başladıklarını ve projeyi 1 ay gibi bir sürede tamamladıklarını da sözlerine ekledi.
Bir yıl kullanılacak
Dünya birincisi olan takımın projesi 1 Ağustos`tan başlayarak 1 yıl boyunca Yahoo tarafından kullanılacak. Üniversite ögrencileri tarafından hazırlanan projelerde amaç 13-17 yaş arasındaki gençlerin Yahoo ürün ve servislerini daha çok kullanmasını sağlamak. Projenin söz konusu yaş grubundaki Yahoo kullanıcıları sayısını yüzde 50 artırması ve internet sağlayıcının ürün ve hizmetleri için harcanılan zamanı yüzde 25 artırması, bu ürün ve hizmetlerin ortalama kullanım miktarını ise daha yukarıya çekmesi bekleniyor.