Turizmde KDV’yi indirmeyin, 400 milyon dolarını tanıtıma ayırın

Güncelleme Tarihi:

Turizmde KDV’yi indirmeyin, 400 milyon dolarını tanıtıma ayırın
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 10, 2006 11:18

Turizm grubu Lykia’nın Yönetim Kurulu Başkanı Burhan Silahtaroğlu, Hükümet turizmde KDV’yi düşürmek için yollar arayacağına, KDV gelirinden elde ettiği paranın 300-400 milyon dolarını tanıtıma ayırsın dedi.

Silahtaroğlu, kayıtdışıyla beraber 18 milyar dolarlık getirisi olan sektörden devletin 3.5 milyar dolar civarında KDV aldığını belirterek, geçen yıl da Maliye Bakanı’ndan KDV oranını düşürmek yerine, tanıtım için harcanması gerektiği yönünde fikirlerini aktardığını söyledi.

TOBB SAHİP ÇIKSIN: Türkiye’nin turizmi bir devlet politikası olarak kabul etmesi ve ona göre hedefler belirlemesi gerektiğini dile getiren Silahtaroğlu, Turizm için master plan oluşturulmalı, altyapı devamlı geliştirilmeli ve tanıtım yapılmalı. Türkiye’nin turizm konusuna bir master planı yok. Buna ne devlet, ne de TOBB, TÜRSAB, TUROB ve TYD gibi birlikler el attı. En büyük geliri olan TOBB turizm master planına sahip çıkmalı. TÜRSAB’ın da devamlı geliri var ama ne yapıyorlar bilmiyorum. Devlet kuruluşu olarak Turizmi Geliştirme Vakfı (TUGEV) kuruldu. Herkes kendi başına bir şey yapacağına toplu olarak TUGEV çatısı altında bir şeyler yapılabilir diye konuştu.

TURİZM İNŞAAT GİBİ GÖRÜLÜYOR: Silahtaroğlu, duraklayan hatta geri giden Türk turizmi karşısında düşünmek gerektiğini ifade ederek, turizmin bir inşaat olayı olarak görülmeye başlandığını vurguladı. Silahtaroğlu, şöyle devam etti: Bu alanda yatırım yapmak isteyen ne yapacağını bilmiyor. Olayı bir inşaat olarak görüp, son kapasiteyle ve en kuvvetli silah zannettiği ucuzlukla nasıl hedefe varırım diye yola çıkıyor. Devletin arsa tahsisi bu nedenle büyük bir silah olarak görünüyor. Türkiye turizmde başarılı olmak istiyorsa devletiyle sivil toplum örgütüyle bütün şartları yerine getirmeli.

UCUZLUKTAN KURTULALIM: Son 15 yılda Türkiye’ye 21 milyon turist geldiğini ve 2005 yılında bırakılan dövizin 14 milyar doları bulduğunu belirten Burhan Silahtaroğlu, şunları söyledi: İhracatı yerli rakamlarla değil, yerli katma değerlerle ölçmeliyiz. Toplam ihracatımız olan 70 milyar doların yerli katma değeri yüzde 50 civarında. Bu 35 milyar dolar eder. Turizmin katma değeri yüzde 110 olduğu için oranı toplam ihracatın katma değerine göre yüzde 50’ye yaklaşıyor. Turizm, kum, deniz, güneş üçgeninden kurtulmalı. Dünyanın en büyük açıkhava müzesi olan Türkiye’nin, kültür turizminde büyük hissesi olması gerekir. Yoksa 2023 yılına geldiğimizde ucuz turizme hizmet eden ve turizmden 30-50 milyon dolar gelir elde eden ülke olarak kalırız.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!