TÜRASAŞ sanayi devleri arasında

23.07.2024 - 13:28 | Son Güncelleme :
TÜRASAŞ sanayi devleri arasında | Genel Haberler

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu "TÜRASAŞ, İstanbul Sanayi Odası tarafından açıklanan Türkiye’nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu listesinde. Milli Elektrikli Tren Setini ve Milli Yük Vagonu’nu TÜRASAŞ üretti" dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, İstanbul Sanayi Odası tarafından açıklanan Türkiye’nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu 2023 yılı verilerini değerlendirerek, TÜRASAŞ’ın listede önceki yıla göre 64 basamak yükseldiğini ve sanayinin dev şirketleri arasındaki yerini almaya devam ettiğini söyledi. TÜRASAŞ’ın listede yer alan 9 kamu kuruluşundan biri olduğunu belirten Bakan Uraloğlu, demiryollarını modern ve yerli araçlarla donattıklarının altını çizdi. Milli Elektrikli Anahat Lokomotifi Projesi Eskişehir – 5000’in montajını tamamladık, sıra dinamik testlerinde. Milli Elektrikli Hızlı Trenimiz ise 2025 yılında yolcularıyla buluşacak.” dedi.

Haberin Devamı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye Raylı Sistemler AŞ’nin (TÜRASAŞ), İstanbul Sanayi Odası (İSO) tarafından her yıl açıklanan Türkiye’nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu (İSO 500) listesinde önceki yıla göre 64 basamak birden yükselerek 2023 finansal verileri doğrultusunda sanayinin dev şirketleri arasındaki yerini sağlamlaştırdığını ifade etti.

TÜRASAŞ, İSO 500 LİSTESİNDEKİ 9 KAMU KURULUŞUNDAN BİR TANESİ

Bakan Uraloğlu, TÜRASAŞ’ın satış hasılatı, brüt katma değer, öz sermaye, dönem karı ve ihracat tutarı gibi kriterler değerlendirilerek belirlenen sonuçlara göre ISO 500 listesinde yer alan 9 kamu kuruluşundan birisi olduğunu vurgulayarak, “Demiryolu sanayinde 100 yılı aşan tecrübe ve bilgi birikimiyle ülkemizin raylı sistemler imalat sektöründeki en büyük temsilcisi olan TÜRASAŞ 3 bölge müdürlüğündeki yaklaşık 4 bin personelle toplam 370 bin metrekare kapalı alanda milli ve yerli teknolojiler geliştirmeye ve üretmeye devam ediyor. Bu süreçte üretimini tamamladığımız Milli Yük Vagonu, Milli Elektrikli Tren setimizin yanı sıra Eskişehir-5000 Elektrikli Anahat Lokomotifi ve Milli Elektrikli Hızlı Trenimizle ilgili çalışmalarımız devam ediyor. Demiryollarımızı modern yerli araçlarımızla donatmayı sürdürüyoruz. Türkiye’nin üreten gücü olmaktan gurur duyuyoruz.” ifadelerini kullandı.

Haberin Devamı

Yeni koşullara hızla uyum sağlayan fabrikalarda yerli ve milli ürünlerin imalatına devam ettiklerinin altını çizen Uraloğlu, tasarım hızı saatte 176 kilometre olan Milli Elektrikli Tren setinin uluslararası standartlarda üretildiğini belirterek, “Setlerimiz sadece Türkiye için değil dünyada kullanılmak için de üretildi. Avrupa Birliği Demiryollarında Karşılıklı İşletilebilirlik Sertifikasına sahip (TSI) setler, ihtiyaca göre bölgesel ve şehirlerarası çalıştırılmak üzere 3’lü, 4’lü 5’li ve 6’lı araç sayısına sahip olarak üretiliyor. 5 araçtan oluşan her setimiz 324 yolcu taşıyor. İlk üç seti şu an yolcu taşımacılığına devam eden tren setlerimizin dördüncüsünün de montaj işlemleri ve fabrika testleri de devam ediyor.” dedi.

TÜRASAŞ tarafından üretilen demiryolu intermodal yük taşımacılığında en çok tercih edilen vagonlardan olan Milli Yük Vagonu’nun ise Avrupa’da sınıfının darası en hafif ve en fazla yük taşıyan vagon olduğunu anımsatan Bakan Uraloğlu, üç bojili ve iki şaseli TSI Sertifikasına sahip son teknoloji ürünü vagonun yerlileşme ve millileşme hareketi doğrultusunda oluşturulduğunu vurguladı.

MİLLİ ELEKTRİKLİ HIZLI TREN 2025’TE RAYLARA İNİYOR

Bakan Uraloğlu, saatte 225 kilometre hıza uygun ve 8 araçlı olarak üretilecek Milli Elektrikli Hızlı Tren Seti’nin tasarım çalışmalarının final aşamasında olduğunu da duyurarak, “584 yolcu taşıma kapasiteli trenimizin tasarım sürecinin yüzde 90’ını tamamlayarak prototip üretimine yönelik süreçleri de başlattık. İlk prototip montajını 2024 yılı sonunda bitireceğiz ve Milli Elektrikli Hızlı Trenimizi, 2025 yılında raylarda göreceğiz.” şeklinde konuştu.

ESKİŞEHİR – 5000 DİNAMİK TESTLERİNE HAZIRLANIYOR

Haberin Devamı

İlklerin ve enlerin projesi Eskişehir – 5000 kapsamında, TCDD Taşımacılık AŞ’nin ihtiyaçlarına uygun yerli ve milli yeni nesil elektrikli anahat lokomotifini geliştirdiklerini de belirten Uraloğlu, montajı ve fabrika içi statik testleri tamamlanan lokomotifin dinamik testlerinin devam ettiğini söyledi. Uraloğlu sözlerine şu şekilde devam etti:

“5 megavat gücünde, TSI sertifikasına sahip, yük ve yolcu taşımacılığı yapabilecek, 140 km/s hıza sahip, TURASAŞ marka yeni nesil bir elektrikli anahat lokomotifini geliştirdik. Eskişehir-5000 projemizin öne çıkan birçok özelliği de bulunuyor. Örneğin; cer motorlarının her biri bin 280 kilovat gücünde ve bugüne kadar ülkemizde tasarlanan en yüksek güçlü cer motoru özelliğini taşımaktadır. Cer konvertörlerinin her biri 2.5 megavat gücünde olup bir raylı sistem aracı için ülkemizde tasarlanan en yüksek güçlü yüksek gerilim cer konvertörü; ayrıca anahat lokomotifler için yerli olarak tasarlanmış ilk araç gövdesi, ilk boji ve ilk tren kontrol ve yönetim sistemi bu projemizle hayat buldu. Lokomotifte yaklaşık 115 yerli tedarikçiden temin yapılarak ekonomiye ve cari açığın azaltılmasına büyük katkı sağlandı.”


Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
983 TL        
BORSA
1.001 TL        
DOLAR
998 TL        
EURO
993 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.