Tüketici şikayetlerini, Sabit ücret patlattı

Güncelleme Tarihi:

Tüketici şikayetlerini, Sabit ücret patlattı
Oluşturulma Tarihi: Ocak 11, 2001 00:00

Manisa`da Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğü`ne yapılan tüketici şikayetlerinin 2000 yılında büyük artış gösterdiği, bunun da cep telefonlarındaki sabit ücretten kaynaklandığı bildirildi. Manisa Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğü, Tüketici Servisi`ndeki 2000 yılı çalışmalarını rapor halinde yayımladı. Sanayi ve Ticaret İl Müdürlüğü`nden yapılan açıklamaya göre Tüketici Servisi`ne 1995 yılında 10 tüketici başvuru yaparken, 1996`da 149, 1997`de 547, 1998`de 838, 1999 yılında 642, 2000 yılında ise 3 bin 942 tüketici başvurdu. 2000 yılında yapılan başvurulardan çoğunu, özellikle Nisan ayından sonra cep telefonlarından alınan sabit ücret oluşturdu. 2000`de yaklaşık 4 bin tüketici başvurusunun 3 bin 234`ü, sabit ücret nedeniyle yapılan başvurulardan kaynaklandı. Sabit ücret için başvuranlardan 3 bin 160`ı Tüketici Hakem Heyeti`nde değerlendirilerek sabit ücretin haksız olarak alındığına karar verildi. Manisa Sanayi ve Ticaret il Müdürlüğü`ne 2000 yılında başvuran tüketicilerin yüzde 97,6`sının haklı görüldüğü, binde 18`inin haksız bulunduğu, binde 16`sının yazışmasının sürdüğü, yüzde 2,6`sının ilgili kurumlara sevk edildiği, yüzde 1,8`inin ise reddedildiği kaydedildi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!