Oluşturulma Tarihi: Şubat 27, 2003 09:43
Elektrikten aldığı pay yüzde 3.5`ten 2`ye düşünce bir anda yüzde 30`luk bir gelir kaleminden olan TRT`yi, artan reklam gelirleri kurtardı. Kurum 2002`yi 120 trilyon kârla kapatınca rahatladı
Eelektrik faturalarından kendisine aktarılan yüzde 3.5`lik payın yüzde 20`ye inmesiyle birlikte bir anda yüzde 30`a yakın gelirinden olan TRT, 2002 yılı kârı ile nefes alacak. Geçen yıl reklam gelirlerindeki artışın da etkisi ile 120 trilyon liralık kâr rakamını yakalayan kurum, 2003 yılı için rahat. Ancak daha sonraki yılları sorunsuz atlatabilmek için kurum bünyesinde 50-60 trilyon liralık tasarruf yaratmak üzere kısılacak gider kalemleri masaya yatırıldı.
Sanıldığının aksine, bu tedbirler arasında ne 23 Nisan Şenlikleri`nden ne de Eurovision`dan vazgeçmek var. Konuyla ilgili olarak 23 Nisan Şenlikleri`nin zaten sponsoru var, Eurovision`un da yüksek bir maliyeti yok. O bizim prestijimiz diyen TRT Genel TRT Genel Müdürü Yücel Yener, kısılacak gider kalemlerinin idari kısımda olacağını söyledi. Yener, Seyahat harcamaları, araba, telefon giderleri yeniden gözden geçirilecek. Amacımız 60 trilyona yakın bir tasarruf elde edebilmek. Bunun için bütçemizi yeniden masaya yatırdık. Arkadaşlar çalışmaya başladı bile diye konuştu.
8 BİN PERSONEL VAR
8 bine yakın kişinin çalıştığı TRT`te en büyük gider kalemini yüzde 51 ile çalışanların maaşları oluşturuyor. Ancak tasarruf tedbirleri arasında işçi çıkarma ya da maaşlara yönelik bir düzeltme söz konusu değil. Çünkü TRT çalışanları kamu personeli statüsünde.
Kurumun 2003 yılı bütçesi ise 450 trilyon civarında. Eğer TRT payı yüzde 3.5`ten 2`ye çekilmeseydi buradan gelecek para bütçeyi fazlası ile karşılayacaktı, üstelik geçen yıldan gelen 120 trilyonluk kâr da cabası. TRT payının yüzde 2`ye düşmesiyle yaklaşık 150 trilyon lira civarında bir kayıpları olacağının altını çizen TRT Genel Müdürü Yener, sözlerini şöyle sürdürdü
Fakat biz geçen yılı kârla kapattığımız için büyük bir sorun yaratmayacak. Birbirini ikame edecekler.Yine de 2004 yılındaki projelerimizi tekrar gözden geçirmemiz gerekiyor. Çünkü biz ileriye dönük büyük projeksiyonlara imza atmayı hedefliyorduk. 2001 ve 2002, bizim için çok şanslı bir dönemdi. Dünya Kupası ile birlikte reklam gelirlerimiz bir anda arttı. 3 milyon dolarlardan 20 milyon dolarlara kadar çıktık. TRT artık daha çok seyredilen ve reklam alan bir kurum. Bu da bilançomuza yansıyor. Bu dönemde program satışlarımız oldu, maliyetlerimizi düşürdük ve geçtiğimiz yıllara nazaran daha hesaplı kitaplı harcamalar yaptık. Sonunda yılı kârlı kapattık.