Oluşturulma Tarihi: Nisan 25, 2005 10:38
Türkiye`de her yıl, devlet ve il yollarındaki 685 bin adet trafik işaret ve 120 bin metrekare bilgi levhasının yüzde 25`i çalınma, kurşunlama, bükülme, çizilme ve ömrünü doldurma nedeniyle yenileniyor. Karayolları Genel Müdürlüğü`nü yıllık 25 trilyon lira zarara sürükleyen onarım çalışmalarının önüne geçilemiyor. Verilen bilgilere göre, 61 bin kilometrelik devlet ve il yolu ile bin 892 kilometre otoyol üzerindeki trafik işaret ve bilgi levhalarının toplam maliyeti 100 trilyon lira. Her yıl bu levhaların yüzde 10`luk bir bölümü çalınma ve kurşunlama nedeniyle hasara uğruyor. Bu hasarın ekonomiye faturası ise 10 trilyon lirayı buluyor. Bu arada, ayrıca devlet ve il yollarında toplam 150 trilyon liralık harcamayla güvenlik için yollara yerleştirilen oto korkuluklarının hasar görmesi nedeniyle de, yılda 15 trilyon liralık bir ekonomik kayıp meydana geliyor.
Karayollarında yaşanan bu olumsuzluklar hem ciddi bir ekonomik kayba hem de araç kaza risklerinin büyük oranda artmasına neden oluyor. Bu nedenle Karayolları, alüminyum ve sac levhaların yerine hurda değeri olmayan cam takviyeli polyester (CTP) levha uygulamasına devam ediyor. Devlet yollarının tamamı ve bazı il yollarında yaklaşık 4 milyon adet, 26 trilyon lira değerinde CTP kenar dikmesi bulunuyor. Bunlardan da her yıl yüzde 15`i (3.9 trilyon lira) kar mücadelesi ve çeşitli hasarlar nedeniyle yenileniyor. Yol kullanıcılarını sürekli uyaran etkili işaretler olarak nitelenen, yollardaki yatay işaretleri (yol çizgileri) yenilemek amacıyla da her yıl 52 bin kilometre yolun yatay işaretlemesi yapılıyor.