Oluşturulma Tarihi: Kasım 03, 2004 09:51
Lacoste, Türkiye`de yüzde 40 büyüyünce, 8 ülkenin sorumluluğunu Türkiye temsilcisi Eren Holding`e verdi. Mehmet Eren, 2005`te çok ünlü bir markayı daha Türkiye`ye getirmeye hazırlanıyor
Enerjiden turizme, tekstilden çimentoya çok farklı sektörlerde faaliyet gösteren Eren Holding perakendeye ağırlık verdi. 15 yıldır Fransız Lacoste`un Türkiye mümessilliğini yapan Eren Holding, bu yıl ünlü markanın satışlarında rekor büyüme sağlayınca Fransa`daki merkezin dikkatini çekti.
REKOR KIRDIK
Eren Holding`in Türkiye`deki başarısını yurtdışında göstermesini isteyen Lacoste Fransa aralarında Rusya, Ukrayna, Litvanya ve Türk Cumhuriyetleri`nin bulunduğu 8 ülkeyi Eren Holding`e bağladı. Lacoste`un bu ülkelerdeki satışlarından memnun olmadığını ve kendilerinden yardım istediğini söyleyen Eren Holding Genel Müdürü ve şirketin 3 kuşak temsilcisi Mehmet Eren, `İlk mağazamızı Rusya`da açacağız. Eren Holding, bundan sonra başta perakende olmak üzere enerji ve kağıt alanında büyüyecek. Türkiye`deki mağaza sayımızı 2005 sonuna kadar 60`tan 100`e çıkarmayı hedefliyoruz` dedi. Perakendede 100 milyon
dolar ciro hedeflediklerini de söyleyen Eren, holdingin yıl sonu cirosunun 500 milyon dolar olacağını belirtti.
Eren Holding Genel Müdürü Mehmet Eren şöyle konuştu: `Bu yıl, Lacoste`ta yüzde 40, Swatch`ta yüzde 60 büyümemiz var. Ülke içindeki istikrar direkt perakendeye yansıyor. Türkiye iyi giderse, diğer ülkelerin çok üstünde bir performans gösteririz. Lacoste`ta bu yıl yüzde 40`lık büyümeyle tarihimizde rekor bir büyüme elde ettik. Oyunu doğru oynarsanız bu tip artışlar olabiliyor. Hedefimiz en iyi markaları seçerek en iyi şekilde büyütmek.`
YÖNETİMDE GENÇ KUŞAK FARKI
Bitlisli bir aile şirketi olan Eren Holding Lacoste, Swatch, Calvin Klein ile Türkiye`ye son dönemde giren gençlik giyim markası FCUK`un Türkiye temsilcisi. Aynı zamanda tekstil, kağıt, çimento, enerji ve turizm alanlarında faaliyet gösteren Eren Holding
geçtiğimiz yıllarda yönetimi ailenin genç üyelerine teslim etti. Mehmet Eren, Eren Holding`in genel müdürlüğü görevini yürütürken, ailenin bir diğer genç kuşak temsilcisi Emre Eren ise 2003 yılında Türkiye`ye getirilen French Connection`nın başında bulunuyor.
Burberry`s`in ismi geçiyor
Eren Holding Genel Müdürü Mehmet Eren, 2005 Ocak ayında dünyaca ünlü çok lüks bir markayı Türkiye`ye getireceklerini açıkladı. Yeni markayla üst gelir grubunu hedeflediklerini söyleyen Mehmet Eren, `Şu an görüşmekte olduğumuz çok ünlü uluslararası bir tekstil markası var. Anlaşmada son aşamaya geldik. Lüks bir markayla hedefimiz üst gelir grubu olacak. Fiyat olarak Lacoste`dan daha yüksek. Yeni getireceğimiz markayı 2005`in Ocak ayında açıklayacağız` dedi. Yeni getirecekleri lüks markanın ismini açıklamak istemeyen Eren, ilk etapta 3 mağaza açacaklarını söyledi. Perakende sektörünün duayenleri ise Eren Holding`in İngiltere`nin ünlü markası Burberry ile görüştüğünü belirtiyor. Türkiye`de şimdiye kadar çok fazla yaygınlaşmayan Burberry`s`in Türkiye
temsilciliğini Neşe Erberk`in eşi Ark Gurdikyan yapıyordu.
ABD`ye iç giyim satıyor
Tekstil alanında Türkiye`deki önemli ihracatçılardan biri olan Eren Holding, Eros markasıyla ürettiği iç çamaşırlarını tamamını yurtdışına ihraç ediyor. En çok ABD`yle çalıştıklarını söyleyen Mehmet Eren, `Eros`un ihracatı 25 milyon dolar. ABD`in Macy`s, J.C Penny, Bloomingdale`s gibi en ünlü iç giyim mağazalarında bizim ürünlerimiz satılıyor` dedi.