TİM, Hopa - Batum demiryoluna talip

Güncelleme Tarihi:

TİM, Hopa - Batum demiryoluna talip
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 19, 2005 09:09

Dış ticarette maliyeti düşürmek için demir ve deniz yolunun kullanılması gerektiğini söyleyen Satıcı, Hopa ile Batum arasında demiryolu gerekli. Göre

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Oğuz Satıcı, Dış ticaret yükünü kamyonla taşıyamaya devam edemeyiz. Kamyonla, TIR`la fazla uzağa gidemeyiz diyerek demiryolu - denizyolu ulaşımına yatırım yapılmasını istedi.
İhracat mallarının taşınmasında karayolunun ithal mallarının taşınmasında ise denizyolunun daha çok kullanıldığını hatırlatan Satıcı, Hopa ile Batum arasında demiryolu gerekli. Eğer görev verilirse TİM olarak biz bu demiryolunu yapmaya hazırız dedi.

`Kamyoncu lobisi`
TİM olarak İzmir, Mersin ve İskenderun limanlarına da talip olduklarını açıklayan Satıcı şöyle devam etti: Milyonlarca tonluk ithalat ve ithalat yükünü kamyonla, TIR`la taşıyarak başedemeyiz. Daha şimdiden taşıma sorunları başımızı ağrıtıyor. 100 milyar dolara ulaşacak olan ihracat yükünü ve ondan çok daha fazla olan ithalat yükünü taşımak yakında çok büyük sorun olacak. Gerekli plan ve programları önceden yapamıyoruz. Türkiye, kervanı yolda düzüyor. Ulaştırma eski bakanlarından Mustafa Aysan, taa 1970`li yıllarda `10 Yıllık Ulaştırma Master Planı` hazırladı, ama uygulayamadık.
Ülkede denizciliğin de geliştirilemediğini söyleyen Satıcı, Atatürk`ten sonra demiryolu yatırımı yapmadık. Kamyoncu lobisi giderek güçlendi ve ulaştırma politikasına el koydu. Habur ve İpsala sınır kapılarında kamyon kuyrukları uzadı. Acil olarak demiryolu yatırımı yapmalıyız. Trans Kafkas ve Trans Sibirya demiryollarına bağlanıp Japon Denizi`ndeki Vladivostok Limanı`na kadar trenle gidebilmeyiz diye konuştu.
Demiryolu yatırımlarının büyük harcamalar isteyeceğini ve zaman alacağını kaydeden Satıcı, Kars İstasyonu`nun, Trans Kafkas Demiryolu`na bağlanması için en kısa zamanda 100 kilometrelik bir hattın döşenmesi gerektiğini belirtti.
Cumhuriyet`in ilk yıllarında Bursa - Mudanya arasında dar hatlı bir demiryolu bulunduğunu hatırlatan Satıcı şunları söyledi: Bu hattı, her nedense daha sonra söktük kaldırdık. Başlangıç olarak Bursa - Mudanya arasında 30 kilometrelik bir hat inşa ederek Bursa sanayiini demiryolu ile denize ulaştırmalıyız. Daha sonra bu hattı Bozöyük`e kadar uzatarak Bilecik - Bozöyük sanayiinin de denize açılmasını sağlamalıyız. Trabzon Limanı`nı, Erzurum üzerinden İran demiryolu şebekesine bağlamalıyız. Seydişehir - Antalya demiryolunu, bir an önce inşa etmeliyiz.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!