Oluşturulma Tarihi: Ekim 15, 2004 09:18
İngiliz perakende devi Tesco, yaklaşık bir yıl önce Ege Bölgesi’ndeki 5 mağazasıyla faaliyet gösteren Kipa’yı satın alarak Türkiye pazarına girmişti.
Türkiye’deki ilk yıllarını değerlendiren Tesco-Kipa’nın CEO’su Steve Hammett, ‘Bu bir yıl bize bu pazara girme kararımızın ne kadar doğru olduğunu gösterdi, pazara giriş dönemini de başarıyla atlattığımızı düşünüyorum. Önümüzdeki dönemde daha zorlu bir dönem bizi bekliyor, diğer perakende devleri de Türkiye’ye yatırım yapacak ve çok daha sıkı bir rekabet ortamı oluşacak’ dedi. Hammett, Türkiye’yi gelişen ekonomisi, büyük bir nüfusu ve istikrarlı bir demokrasisi olduğu için seçtiklerini kaydederek, uzun vadeli düşündüklerini belirtti.
2006’DA BÜYÜYEBİLİRİZ
Amaçlarının kısa sürede agresif büyüme olmadığına, doğru analiz ve zamanlamayla kontrollü bir büyüme olduğuna dikkat çeken Hammett, ‘Türkiye’ye zaten altyapısı bulunan ve tüketicinin de güvenini kazanmış olan Kipa’yla girdik. Pazara güveniyoruz ve pazarın geleceğinden de umutluyuz’ diye konuştu. Hammett, uzun vadeli büyüme stratejileri hakkındaki detayların 1 yıl içerisinde belirleneceğine işaret ederek, büyük şehirlerde yeni mağazalar açabileceklerini, ancak değerlendirme aşamasının devam ettiğini, kesin açıklamalar yapmak için erken olduğunu ifade etti.
Hammett ayrıca, enflasyon oranlarının düşmesiyle birlikte perakendeciler üzerinde baskı oluştuğuna ve daha sıkı çalışılması gerektiğine dikkat çekti. Düşen enflasyonla hareketlenen Türkiye pazarında uluslararası markalı ürünlerin tercih edildiğini belirten Hammett, ‘Aslında bütün dünyada tüketiciler az çok aynı şeyleri bekler, ancak Türkiye’de farklı olarak tüketicilerin uluslararası markalı ürünleri alma eğiliminin daha güçlü olduğunu söyleyebilirim’ diye konuştu.