Oluşturulma Tarihi: Kasım 22, 2006 09:49
Garanti Bankası’nın yarattığı kredi kartı markası Bonus’u Denizbank’tan sonra alan ikinci banka olan TEB (Türkiye Ekonomi Bankası) halen 100 bin olan kredi kartı müşterisini, 5 yılda 1 milyon kişiye çıkarmayı hedefliyor.
TEB Bonus Card’ın hayata geçmesi nedeniyle düzenlenen toplantıda konuşan Genel Müdür Varol Civil özellikle Anadolu’da bu potansiyelin olduğunu söylerken, Henüz Türkiye’de insanların cebindeki kart ortalaması yüzde 0.4. Bu oran Avrupa’da yüzde 2’lerde. Son yıllarda büyük bir artış olduğu gözlense bile bu daha Türkiye’de büyük bir potansiyel olduğunu gösteriyor. Biz de Bonus ile bu konuda iddialıyız diye konuştu. Bankacılık sektörünü yabancılar açısından cazip kılan bir unsurunun da bu olduğuna dikkat çeken Civil, bankacılık hizmetlerinin henüz yeterince yaygın olmaması buna karşın Türkiye’de dinamik bir nüfus bulunmasının bu sektöre olan ilgiyi de artırdığını vurguladı. Civil, orta sınıfın güçlendirilmesi, bölgeler arası gelir farkının azalmasıyla birlikte bu alanda çok daha büyük gelişmeler olacağını kaydetti. Civil, TEB’in de bankacılığın diğer alanlarda olduğu gibi bu alanda da hızla büyüyeceğini vurguladı.
15 YTL HEDİYE: Bireysel bankacılık yarışına kısmen de olsa rötarlı bir oyuncu olarak katılan TEB’in son bir yılda önemli sonuçlar elde ettiğini dile getirirek, kredi kartı pazarında da hızla büyüdüklerine dikkat çekti. Geçen 12 aylık odönemde sektörde kart sayısı yüzde 5 artarken TEB’de bu oranın yüzde 35, aynı dönemde sektördeki kart cirosunun yüzde 20 büyürken TEB’in yüzde 60’lık artış elde ettiğini belirten Kişmir, TEB Bonus Card ile bunun daha da hızlanacağını kaydetti. Keşmir, TEB’in 5 yılda en az 1 milyon kredi kartı müşterisine ulaşmayı hedeflediğini söyledi.