Tat Konserve`nin rakibini Çinliler yedi

Güncelleme Tarihi:

Tat Konserve`nin rakibini Çinliler yedi
Oluşturulma Tarihi: Nisan 09, 2004 08:10

Çinliler`in domates yemeye başlaması, ihracat yapan yerli salça üreticisini sevindirdi. Tat Konserve Genel Müdürü Kesrelioğlu, `Böyle giderse, Çin`in domatesi kendisine yetmeyecek. Şans, bizden yana` dedi

Geçtiğimiz yıl, Koç Topluluğu bünyesindeki, Maret, Pastavilla, Tat ve Sek markalarının tek bir çatı altında birleşmesiyle oluşan Tat Konserve, hem ciro hem de piyasa değerini artırdı. Tat`ın yeni dönem hedeflerini düzenlenen bir basın toplantısıyla anlatan Tat Konserve Genel Müdürü Erdal Kesrelioğlu, Türk salça üreticilerinin en büyük rakibi Çin`e karşı da büyük şans yakaladıklarını belirtti. Kesrelioğlu, `Makarna pazarında dünyada en büyük rakiplerimiz Türk firmaları. Salça pazarındaysa, atağa geçen Çin büyük bir tehdit oluşturmaya başladı. Ancak, Çin`de de domates yenmeye başlandı. Tahminim, 4-5 yıl içinde Çin`in domatesi Çinli`ye yetmeyecek. İhracatta, şans bizden yana` dedi.

Birleşmenin maliyeti

Çin`deki talep artışının domates fiyatlarını artıracağını da belirten Kesrelioğlu, Çin için ton başına domates fiyatının 50-60 dolar artış göstereceğini söyledi. Kesrelioğlu, `Birleşmenin organizasyonel maliyeti, 7 milyon dolar oldu. İngiltere`de Marks and Spancer`ın yaptığı hazır yiyeceklerde Tat ürünleri kullanılıyor` dedi.

Toplantıya katılan Koç Holding Gıda, Perakendecilik ve Turizm Grup Başkanı Hasan Yılmaz da Tat`ı bir yabancı şirkete satmayı düşünmediklerini ifade ederek şunları söyledi:

`Çok daha güçlü rekabet edebileceğiz. Japon Kagome ve Sumitamo şirketleri Tat`ın küçük ortakları. Tat`ın başarısında Japon Kagome`nin büyük katkısı oldu.

60 yeni ürün

2004`te 60 yeni ürünü piyasaya sunacağız. Herkesin üretebileceği ürünlerle ilgilenmiyoruz, petibör üretmeyeceğiz. Bisküvi fabrikası almayacağız. Ama bizi çikolata kaplı bisküvide, çikolatalı bir kekte görebilirsiniz.``

Pizza Hut`tan McDonald`s`a

McDonald`s`tan Pizza Hut`a, Japonya`dan Burger King`e yurtdışında çok çeşitli noktalarda Tat Ketçap satıldığına dikkat çeken Yılmaz, şöyle dedi: `Japonlar`a bir şey satmak için çok mükemmel olmak lazım. Tat fabrikalarında üretilen nihai ürünler doğrudan Japonya`da süpermarketlerin raflarına çıkabiliyor. McDonald`s, KFC, Arby`s, Pizza Hut ve Burger King`in hepsi Tat Ketçap kullanıyor. Vizyonumuz 2008`e kadar 3 milyar dolar ciroya ulaşmaktır. Üretimimizin yüzde 50`den fazlasını ihraç ediyoruz. 2003`te, ihracatımızı 35 milyon dolara yükselttik. Bu yılın ilk çeyreğinde ise 9 milyon dolarlık ihracat gelirine ulaştık.`

Birleşme ciroya yaradı

Tat`ın ciro ve piyasa değerinin artığını söyleyen Yılmaz,`4 şirketin 2002`deki toplam piyasa değerleri 70 milyon dolardı. Bugün 180-190 milyon dolar. 2002`de 180, 2003`te 240 milyon dolar olarak gerçekleşen cironun, bu yıl 300 milyon dolara ulaşmasını hedefliyoruz` dedi.

SEK`in yeni reklamı

SEK, dinamik olması yönünde eleştiriler alınca yeni kampanya başlattı. Tat Konserve Pazarlama Grup Yöneticisi Kasia Özgen, `SEK`i gençlere indirmeye çalışıyoruz. Amacımız, çoçuklarda süt içmeyi zorunluluk olmaktan çıkarmak` dedi.


Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!