Süpersiniz!

Güncelleme Tarihi:

Süpersiniz
Oluşturulma Tarihi: Ekim 07, 2005 10:38

Merkezi İngiltere’de bulunan Superbrands International’ın Türkiye’de belirlediği markalar soru işaretlerine neden oldu. Türkiye’de 89 firmanın ‘süpermarka’ olarak seçilmesi ve belirlenen firmalardan bazılarının yöneticilerinin jüride yer alması ise şaşırttı. Aynı sektörde birden fazla firmayı ‘süpermarka’ olarak seçen jüri, sonuçları 3 Ekim’de Esma Sultan Yalısı’nda düzenlenen bir törenle açıkladı. Türkiye’nin “Süpermarkalar”ı arasında 6 da basın kuruluşu yer aldı. Ancak süpermarkaları belirleyen 14 kişilik jüride ödül kazanan medya kuruluşlarının yönetici, çalışan ve yazarlarının da yer alması organizasyonun güvenilirliği konusunda endişelere neden oldu. Hürriyet, Milliyet ve Sabah Gazetesi’ni yazılı basın kuruluşları, Kanal D, atv ve NTV’yi de görsel basın kuruluşları arasında ‘süpermarka’ olarak belirleyen jüride yer alan ve medya sektörünü temsil eden isimler şöyle: “Doğuş Holding Yönetim Kurulu Üyesi Aclan Acar, Hürriyet Gazetesi yazarı Ali Atıf Bir, Milliyet Gazetesi yazarı Güneri Cıvaoğlu, Sabah Gazetesi yazarı Hıncal Uluç ve Doğan Yayın Holding İcra Kurulu Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ.” Mehmet Y. Yılmaz da eleştirdi Süpermarkalar’ın belirlenmesindeki bu özensizlik seçilen kurumlar arasında yer alan Hürriyet Gazetesi’nin yazarlarından Mehmet Y. Yılmaz’ın bile dikkatini çekti. Gazetede dünkü köşesinde bu konuya yer ayıran Yılmaz, “Süper, en süper çok süper markalar!” başlığını kullanarak yarışmaya göndermede bulundu. Markaların belirlenmesini eleştiren Yılmaz, şunları yazdı: “İlgimi çeken şey ‘süper markalar’ arasında gazete ve televizyonların sayısı. Üç gazete, üç televizyon var, 89 marka arasında. Acaba bunun nedeni jüride bu üç gazeteden birer temsilci olması mı? Dördüncü bir gazeteci olsaydı, bir süper markamız daha mı olacaktı? Dikkatimi çeken bir başka şey de aynı sektörlerde birden fazla ‘süper marka’ olması. Böyle bir şey mümkün olabilir mi? Sanıyorum sorun seçimi bir jürinin yapıyor olmasında. Sokaktaki gerçek tüketiciye sorsaydık ve onların tercihlerini görebilseydik eminim daha farklı bir tablo çıkardı. ‘Marka’ dediğimiz şey de esas olarak bu tüketicinin, kullandığı mal ve hizmetlere kendi kafasında biçtiği bir değer değil mi?” YEREL JÜRİ TERCİH EDİLİYOR Süperbrands International’ın Türkiye’de ilk kez bu yıl gerçekleştirdiği programda belirlenen markalar bir kitap halinde basılarak, tüm dünyada tanıtılıyor. Superbrands International’ın internet sitesindeki tanıtım yazısında, her ülkede farklı bir jürinin görev aldığı belirtiliyor. Bunun nedeni de ‘ödülü en çok hak eden markanın belirlenebilmesi’ olarak açıklanıyor. Süpermarkalar Türkiye 2005 Jürisi Aclan Acar (Doğuş Holding) Ahter Kutadgu (Sabancı Holding) Aka Gündüz Özdemir (Koç Holding) Ali Atıf Bir (Hürriyet Gazetesi) Cem Boyner (Boyner Holding) Ertan Etike (Oyak Renault) Güneri Cıvaoğlu (Milliyet Gazetesi) Haluk Dinçer (Sabancı Holding) Hıncal Uluç (Sabah Gazetesi) Jeffi Medina (Medina/Turgul) Mehmet Ali Yalçındağ (Doğan Holding) Nesteren Davutoğlu (Lowe İstanbul) Nurdan Tümbek (Metro Group) Umut Oran (Eurotex)
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!