Oluşturulma Tarihi: Ekim 05, 2005 10:10
İNGİLTERE merkezli bağımsız bir marka değerlendirme kuruluşu olan Superbrands International, Türkiye’nin süper markalarını açıkladı. İlk kez gerçekleştirilen bir organizasyonla Türkiye’de yer alan ulusal ve uluslararası markalar arasından 89 markayı süper marka olarak belirleyen Superbrands, bu markaları uluslararası ağı aracılığıyla dünyaya duyuracak. MÜZAKERELERE DENK GELDİ: Superbrands International Başkanı Bill Colegrave, 11 yıldan beri dünya çapında örgütlenmiş olan şirketin Türkiye’ye de gelmesinden duydukları mutluluğu dile getirdi. Doğuş Holding Yönetim Kurulu Üyesi Aclan Acar da Türkiye’nin markalaşma yolunda katettiği mesafenin altını çizdi. SÜPER MARKALAR KİTABI: Süper markalar, belirlenen kriterler doğrultusunda Türkiye’de yer alan ulusal ve uluslararası markalar arasından seçildi. Türkiye’nin süper markaları arasına girerek programa katılma hakkı kazanan markalar için bir kitap basıldı. Dünyanın önemli başkentlerini ve Türkiye’de siyasi iş ve akademik çevrelere dağıtılacak kitap Türkiye’de DNR mağazalarında da satışa sunulacak. Aralarında Hürriyet’in de bulunduğu 89 markanın seçimini 14 kişilik seçici kurul gerçekleştirdi. SUPERBRANDS LOGOSU: Süper markaların taşıyacağı Superbrands Logosu hakkında verilen bilgi ise şöyle: ‘Bu logo, tüketicilerde kalite ve güven unsurlarını çağrıştırıyor. Aynı zamanda dayanıklılık, geniş kitlelerce kullanım, hijyen gibi tüketici beklentilerini karşılayan markaların bu logoyu taşıyacağını düşündürüyor.’ ‘SÜPER’ MÜŞTERİYİ ETKİLİYOR: GFK Türkiye’nin yaptığı araştırma sonuçlarına göre süper marka ise tüketici de şu etkiyi yaratıyor: ‘Bir marka süper olarak nitelendirildiğinde markanın tüketicinini satın alma kararında etkisi yüksek olan tüm faktörleri taşıdığı algılanıyor.’ Superbrands International kimdir İNGİLTERE merkezli Superbrands International 48 ülkede faaliyet gösteren bağımsız bir marka değerlendirme kuruluşu. 11 yıldan beri çalışmalarını sürdüren şirket, dünyada markalaşma konusunda bağımsız bir otorite ve hakem konumunda bulunuyor. Şirket konusunda tek otorite oldugu için kendisi de dünyada bir süper marka olarak tanınıyor. Türkiye’nin süper markaları Ak Emeklilik Akbank Arçelik Artema Arzum ATV Avea Aygaz Baklavacı Güllüoğlu-Faruk Güllü Banvit Başak Emeklilik Başak Sigorta Beko Beymen Bil’s Bonus Card Bosch Çanakkale Seramik ve Kalebodur Çilek Genç Odası Dagi Damat-Tween-ADV Demirdöküm Desa Dışbank Divan Doğuş Otomotiv Doluca Dove Efes Pilsen Eti Fabrika Fiat Finansbank Ford Otosan Goldaş Grub Florance Nightingale Güral Porselen Hillside Hürriyet Intercity Rent A Car İzocam Jacobs Jumbo Kanal D Kavaklıdere Knorr Koç Alianz Koç Üniversitesi Koçbank Koska Milliyet Network NTV Omo Onur Air Opel Özdilek Pakpen Pelit Petrol Ofisi Polisan Praktiker Sabah Setur Soyak Starbucks Coffee Superfresh T-Box Tamek Teknosa The Marmara Otel Turkcell Türkiye İş Bankası Vaillant VIP Turizm VitrA World Yapı Kredi Yeni Rakı Yurtiçi Kargo