Starbucks, kahveyi `açma` ile satacak

Güncelleme Tarihi:

Starbucks, kahveyi `açma` ile satacak
Oluşturulma Tarihi: Nisan 18, 2003 09:18

Yarın tüketiciyle buluşacak olan Starbucks, Türkiye`de yerel lezzetlere de yer verecek. Coffee Shop`larda Türk kahvesi de bulunacak

Dünyaca ünlü Starbucks kahve zinciri yarından itibaren Bağdat Caddesi ve Kadıköy Natilius`taki cafe`ler ile Türkiye`deki kahve tiryakilerine `merhaba` diyecek. Tüm dünyada genişleme sürecine giren Starbucks Coffee International, Türkiye pazarına Kuveytli perakende grubu Al Shaya ile girdi.

Amacını kahveyi bir yaşam tarzı olarak benimsetmek şeklinde özetleyen Starbucks, Türk pazarına girerken, bir anlamda yerel zevklere saygı duruşunda bulunarak, ilk kez cafe`lerinde Türk kahvesi servisi yapma kararı aldı. Aylar önce ABD`de kurulan laboratuvarda, en iyi Türk kahvesi pişirme tekniği araştırıldı. Ve Türk damak tadına en yakın lezzetin, kum ve taş üzerinde pişirilen Türk kahvesinde olduğu belirlendi.

MARKA ZENGİNİ
Kuveytli grup Al Shaya`nın bünyesinde Topshop, Evans, Dorothy Perkins, The Body Shop, Next gibi dünyaca ünlü 40 marka var. Shaya Grup`un Genel Müdürü Işık Keçeci Aşur, dün yapılan açılış töreninde, Türkiye`nin güçlü bir kahve geleneği olduğunu vurgulayarak şunları söyledi

Bu geleneği tamamlayan yeni lezzetlerimizin Türkiye`de kabul göreceğine inanıyoruz. Yerel tatlara da yer vereceğiz. Türk kahvesi bunlardan biri. Ayrıca yemek çeşitlerinin arasında Türk damak tadına uygun açma ve çörekler de olacak diye konuştu. Türkiye`nin heyecanlı bir pazar olduğunu belirten Aşur, Malezya ve Endonezya gibi benzer pazarlarda Starbucks çok hızlı büyüdü. Uygun fiyatlarla burada da bu hızı yakalayacağız. Üçüncü mağaza Akmerkez`de dedi.

Starbucks Coffee ve Al Shaya Grubu, 1999`dan bu yana Ortadoğu`da 100`den fazla mağaza açtı, ancak son 1.5 yılda büyüme hızını artırdı. Türkiye`deki mağazanın açılışı için İstanbul`a gelen Starbucks Avrupa, Ortadoğu ve Afrika Başkanı Mark McKeon, İlk mağazamızı 2001`de Zürih`te açtık. Türkiye de Avrupa`nın bir parçası ve açılışın bir tesadüf olmadığını söyleyebilirim dedi. Öncelikle İstanbul`da büyümeyi hedeflediklerini belirten McKeon, talebe ve ekonomik göstergelere bakarak Türkiye`de uzun vadeli kalmayı hedeflediklerini belirtti.

34-çeşit kahve
* Cafe`lerde 17 sıcak, 17 soğuk ve 2 çocuk içeceği ile 13 çeşit çekirdek kahve ve kahve makineleri satılacak.

* Değişik kahve çeşitlerinin (Espresso, Cappuccino, Caff-Latte, Macchiatto gibi) yanı sıra, Starbucks`a özel çaylar, FrappuccinoTM gibi buzlu kahve, çay bazlı buzlu karışımlar ile özel yiyecekler de satılıyor.

* Sigara içilmeyen cafe`lerde fiyatlar 3.5-10 milyon lira arasında değişiyor.

Seattle`da doğdu dünyaya yayıldı
Kahve bir tutkudur sloganı ile yola çıkan Starbucks, adını Hermann Melville`in ünlü romanı Moby Dick`in kahve tutkunu kahramanından aldı. Starbucks Coffee Company, 1971 yılında Seattle Pike Place`de özel kahveler satan küçük bir mağazayla serüvenine başladı. Bugün Kuzey Amerika, Latin Amerika, Avrupa, Ortadoğu ve Pasifik`te bulunan 6.400`e yakın perakende noktasıyla dünyanın önde gelen kahve markası haline gelen Starbucks, her hafta tüm dünyada 18 milyon kişi tarafından ziyaret ediliyor. 1980`lerin başında Satış ve Pazarlama Direktörü olarak Starbucks ailesine katılan Howard Schultz, İtalya`ya yaptığı seyahatte espresso barlarına hayran kalarak, şirket yöneticilerini aynı konsepti Seattle`a taşımaya ikna etti. Bu karar, Starbucks`ın faaliyetlerini genişletmesinin ve ABD genelinde yaygınlaşmasının da ilk adımı oldu. Schultz, 1987 yılında yerel yatırımcıların da desteğiyle Starbucks`ı satın aldı. 60 bine yakın çalışanı bulunan şirket Amerika dışındaki ilk perakende noktasını 1996`da Tokyo`da açtı.

Pazar köpürdü
Türkiye`yi dünya kahveleriyle ilk tanıştıran aslında Dunkin Donuts oldu. Ardından 1999`da Gloria Jeans Coffee geldi. Mydonose Şirketler Grubu`na ait cafe zinciri 8 mağazaya İstanbul`da ulaştı. Geçtiğimiz günlerde franchise vermeye başlayan şirketin hedefi Ankara ve İzmir`e de yayılmak. Amerikan simidi olarak bilinen Bagelcı Tribeca`nın kahvede de iddialı olduğunu gördük. Ve son olarak Starbucks geldi. Anlaşılan o ki kahve rekabeti daha da artacak.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!