Oyun konsolu pazarına giren Microsoft ve Nintendo, dünyanın en çok satan oyun konsolu olan Sony`nin PlayStation 2`sine karşı büyük bir rekabete girdi
ABD`de Kasım ayının ortasında oyun konsolu pazarına giren Microsoft ve Nintendo, dünyanın en çok satan oyun konsolu olan Sony`nin PlayStation 2`sine karşı büyük bir rekabete girdi. Ancak tatil döneminin sonu gelirken, PS2 yine en çok satan konsol oldu. Microsoft`un Xbox`ı ikinci, Nintendo`nun GameCube`ü ise üçüncü sırayı aldı. Credit Suisse First Boston`ın yayınladığı rapora göre, PS2 yılın 4. çeyreğinde 1.4 milyon birim konsol satarken, Microsoft 934 bin, Nintendo ise 615 binde kaldı. Nintendo, Microsoft`tan üç gün sonra ABD pazarına girmişti. GameCube ve Xbox şu an sadece ABD`de satılıyor.
Tüm dünyada bugüne kadar 20 milyon PlayStation 2 satan Sony, rakiplerinin yeni oyun konsolları karşısında iyi hazırlık yapmış görünüyor. Sony, tatil dönemi için stoklarını artırırken, oyun geliştiricileri de kullanıcılara yeni oyunlar sundu. Kasım ayında en çok satan 10 video oyunundan 4`ü PS2`ye özel oyunlardı. Bunlar arasında Metal Gear Solid 2 ve Grand Theft Auto 3 de var.
Microsoft sürprizi Endüstri analistlerini en çok şaşırtan ise Microsoft`un satış rakamları oldu. Xbox`ın konsol savaşına beklenmedik derecede iyi bir başlangıç yaptığını söyleyen uzmanlar, Microsoft`un uzak ara 3. sırada olmasını beklediklerini itiraf ediyor. Sony`nin geçen sene stok sıkıntısı çektiğini hatırlatan uzmanlara göre Microsoft`un başarısının ardında, eksiksiz bir başlangıç yapması geliyor.
Konsol pazarında büyük bir rekabetin yaşandığına dikkat çeken uzmanlar, bir konsolu iyi yapan faktörün oyunlar olduğunu vurguluyor. 280 oyunla açık ara önde giden Sony`yi 30 oyunla Microsoft, 20 oyunla da Nintendo takip ediyor. Nintendo ise 199 dolarlık fiyat avantajını kullanıyor. Xbox ve PS2 Nintendo`dan yaklaşık 100 dolar daha pahalı.