Oluşturulma Tarihi: Aralık 13, 2006 11:502dk okuma
Smile ADSL markasıyla geniş bant internet hizmetleri (ADSL) pazarına giren Doğan Online, iki ayda hem rakibinin iki yılda elde ettiği abone sayısına ulaştı hem de hedefini büyüttü. Ekim ayında Türk Telekom`un TTNet`in ve Superonline`ın faaliyet gösterdiği ADSL pazarında Smile ADSL`le faaliyet göstermeye başlayan Doğan Online, yıl sonuna kadar 20 bin aboneye ulaşmayı planlarken iki ayda bu rakamı yakaladı. Şirket 2007 sonuna kadar ADSL abone sayısını 350 bine yükseltmeyi hedefliyor.
Smile ADSL`i pazara sunarken günde 5 bin abone alımı yapan Türk Telekom`un yüzde 5-8`i oranında yeni abone kazanmayı planladıklarını söyleyen Doğan Online Bireysel Erişim Genel Müdürü Ahmet Demir, Beklentilerimizin üzerinde taleple karşılaştık. Ancak, Türk Telekom`un değişen konjoktüre bağlı olarak mevcut yapısında bir değişime gitmemesi bizi zor durumda bıraktı dedi.
Port sorunu var Türk Telekom`un 1 Kasım`da 200 bin port (bağlantı ara birimi) teslim etmesi gerekirken bunun 35 binini verdiğini hatırlatan Demir, 1 Aralık itibarıyla vermesi gereken portları da hâlâ teslim etmediğini açıkladı.
Türk Telekom`un bu tavrı nedeniyle geniş bant internet pazarında rekabet ortamının oluşamayacağını ve iş yapmanın mümkün olamayacağını vurgulayan Demir, Biz Türk Telekom`un kasıtlı bir tavır içinde olmadığını düşünüyoruz. Gerginlik ortamı da yaratmak istemiyoruz. Ancak Türk Telekom`un mevcut yapısını değiştirmesi gerekiyor diye konuştu.
TTNet`in 2004`ten beri 2.8 milyon, Superonline`ın da 20 bin ADSL abonesine ulaştığını hatırlatan Demir, Aslında bu sayı yüksek değil. ADSL beklenen hızda evlere giremedi. Biz bu sistemin önünü açacak işler yapmak istiyoruz açıklamasını yaptı. Demir, Doğan Online olarak TTNet`ten ADSL`den ses hizmeti vererek ayrılacaklarını ifade etti.
ADSL`i sokağı taşıyor
Türk Telekom`un ADSL pazarındaki tavrı karşısında Rekabet Kurulu ve Telekomünikasyon Kurumu`nu resen göreve çağıran Demir, şunları söyledi: Türk Telekom`un iş yapış şeklini değiştirmemesi, sözleşmedeki unsurları yerine getirmemesi, değişen konjoktüre entegre olamaması, bir de beklediğimizin üzerinde taleple karşılaşmamız müşterilerimizle sıkıntı yaşamamıza neden oldu. Kurulumunu tamamlayamadığımız 678 abonemiz var. Sanayi Bakanlığı`na ise 27 şikâyet yapılmış. Müşteri şikâyetleriyle bizzat ilgilendim. Ve müşterilerimizi üzdüğümüz için ücretsiz Smile ADSL ve bilgisayar hediye ettik.
Doğan Online, tek numara ve şifreyle ADSL`i sokağa da taşıyacak teknolojiyi de hayata geçiriyor. Şirket ABD`de Google`ın uyguladığı sistemi Türkiye`ye de kurdu.