Sırma kola geliyor

Güncelleme Tarihi:

Sırma kola geliyor
Oluşturulma Tarihi: Haziran 07, 2004 07:55

Fenerbahçe yöneticisi Davut Dişli, markası Sırma`yla kola pazarına girmeye hazırlanıyor. Dişli, `Türkiye ve dünyada, içecek ve gıdada hiç risk yok. Herkese ekmek var` dedi

Kola pazarında rekabet kızışıyor. Cola Turca ve Zem Zem Kola`nın ardından, yıllardır maden suyu işinde faaliyet gösteren Sırma Grubu da kola pazarına gireceğini açıkladı. Sırma Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Davut Dişli, `Sırma Kola yeni piyasaya çıkacak. Biz rekabeti kızıştırmak için değil, ürün penetrasyonumuzu kuvvetlendirmek için kola pazarına girmek istiyoruz ` dedi. 4 yıl önce, Karabacak Ailesi`nin ikinci kuşak temsilcisi Burak Karabacak`tan Sırma Soda`yı alarak içecek pazarına adım atan Davut Dişli, bugün enerji içeceğinden meyveli sodaya damacanadan doğal maden suyuna 9 farklı alanda üretim yapıyor. Amerikalı ve Alman yatırımcıların ortaklık için peşinden koştuğu Dişli, Fenerbahçe`nin altyapısında elde ettiği başarıları içecek ve gıda da sürdürmeye kararlı. Arkadaşının şirketinin bir aylık cirosunu 2 yıl içinde 300 bin dolardan 2 milyon dolar ciroya çıkaran Dişli, yeni yatırımlarını anlattı. Dişli şöyle konuştu;

GIDAYA DA GİRECEĞİZ

`Sırma Grubu, sadece su ve maden suyu işinde kalmayacak. Meyveli, vitaminli, minerallisi, toniği, kolası derken şu anda 9 tane ürünümüz var. Çok yakın zamanda Sırma Süt, Sırma Çikolata da gelebilir. Bu işi olabildiğince genişleteceğiz.

FRANSA`YA MADEN SUYU

Bugüne kadar 10 milyon dolarlık yatırım yaptık. Dünyada, maden suyu tüketimi çok fazla. Üretimimizin yarısını Dubai`den, Filistin`e, İsviçre`den Fransa`ya kadar pek çok ülkeye ihraç ediyoruz. Hedefimiz 2005`te ihracatımızı 10 milyon dolara çıkarmak. Avrupa`da kaynakların yetersiz olmasından dolayı yapay maden suyu üretiliyor. Bizdeki kadar zengin doğal maden suyu kaynağı kimsede yok.

KAYNAKLARIMIZ ÇOK ZENGİN

Türkiye`de maden suyu pazarında inanılmaz bir eksiklik var. Sadece, hazım için kullanılıyor. Toplumun bilinçlendirilmesi, yeraltı kaynaklarının katma değere dönüştürülmesi lazım. Ürünlere bileşenler katarak, tüketimi artırmaya çalışıyoruz. Örneğin, Sırma Meyveli ve Sırma Meyveli Light`tan sonra şimdi de Sırma Mineralli`yi çıkardık. Nar aromalı demir katkılı olan Sırma Mineralli`nin, her 100 ml`sinde yüzde 15 oranında demir bulunuyor.`

*+bHerkese ekmek var

Sırma Su olarak, damacanadan sonra temmuz ayı itibariyle pet şişelerle de piyasada olacaklarını söyleyen Davut Dişli, su pazarında büyük boşluk olduğunu belirtti. Dişli, şöyle dedi; `Suya sadece Türkiye`de değil, Avrupa`da da talep çok fazla. Türkiye`de kişi başına

75 litre su tüketiliyor. Pazarda herkese çıkacak ekmek var. Daha girecek herkese de ekmek çıkar. Yatırımcıların gıda ve içecek sektörüne girme konularında hiç tereddütleri olmasın. Mevcut fabrikalarımızla yetinmeyip, yeni fabrikalar açmayı planlıyoruz.

Gıda ve içeceğin bu ülkede, dünyada hiç riski yok. Yatırımcıların gıda ve içecek sektörüne girme konularında hiç tereddütleri olmasın.

Hedefimiz sürekli büyümek . Mevcut fabrikalarımızla yetinmeyip, yeni fabrikalar açmayı planlıyoruz. Bizde durmak yok. Bu işi olabildiğince genişleteceğiz.`

PRİVATE LABEL BÜYÜK PAZAR

Türkiye`de içecekte özel markalı ürünlerin (Private Label) çok büyük bir pazar oluşturacağına da dikkat çeken Dişli, `Türkiye`de bir ilki daha gerçekleştirerek doğal madensuyundan Private Label ürünleri de üretip tüketicilerin beğenisine sunuyoruz. Ürünlerimizin yüzde 20`si Migros, Şok ve Dia markaları ile satılıyor` dedi.

Hayalim Fenerbahçe`ye başkan olmak

`Doğuştan` Fenerbahçeliyim` diyen Davut Dişli, 1986 yılından bu yana Fenerbahçe Spor Kulübü`nün yönetiminde aktif rol alıyor. Fenerbahçe Altyapı Vakfı`nın da kurucusu da olan Dişli, `Birgün herkes Fenerbahçeli olacak. Ben de Fenerbahçe`ye mutlaka başkan olacağım` dedi.

Dayısı, Fenerbahçe eski başkanlarından Tahsin Kaya gibi kendisinin de zamanın büyük bir bölümünü futbola ve Fenerbahçe`ye ayırdığını söyleyen kimya mühendisi Dişli, Fenerbahçe Altyapı Derneği`nin önümüzdeki dönemde en çok voleybola yatırım yapacağını da belirtti. Dişli şöyle konuştu; `Fenerbahçe Voleybol Takımı`yla birlikte, Türkiye`de voleybolu da konuşturacağız. 2004-2005 voleybol yılı olacak. Artık Türkiye`de voleybol Neslihan`la sınırlı kalmayacak. Fenerbahçe Voleybol Takımı, Türkiye ve dünyada konuşulacak. Amacımız, Türkiye`de herkese voleybolu sevdirmek.`
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!