Oluşturulma Tarihi: Mart 02, 2006 10:59
21 yıldır Mermerler temsilciliğinde Türkiye pazarında satılan Mazda, Mermerler ile yollarını ayırıyor. Japonya’ya bağlı olarak faaliyet gösteren Mazda Türkiye, iki ay sonra Avrupa bölgesine bağlanacak. Bu gelişmenin ardından Mazda’nın 21 yıldır Türkiye distribütörlüğünü yapan Mermerler Şirketler Grubu’nun temsilcilik anlaşması Mart 2007’de sona erdiriliyor. 1985 yılından bu yana Mermerler Şirketler Grubu’nun temsilciliğinde Türkiye’de satışı ve pazarlaması yapılan Japon Mazda, Türkiye’deki başarısız sonuçların ardından 21 yıl aradan sonra yeniden yapılanma yolunu seçti. Öncelikli olarak bugüne kadar Japonya’ya bağlı olarak faaliyet gösteren Mazda Türkiye, iki ay sonra Avrupa bölgesine bağlanacak. Bu gelişmenin ardından Mazda’nın 21 yıldan Türkiye distribütörlüğünü yapan Mermerler Şirketler Grubu’nun temsilcilik anlaşması Mart 2007’de sona erdiriliyor. SATIŞLAR HIZLA DÜŞÜYOR: Cenevre fuarında görüştüğümüz Mazda Motor Avrupa Başkanı ve CEO’su James Muir, Türkiye’de Mermerler Grubu tarafından temsil edilen Mazda’nın son dönemde pazar payının önemli ölçüde düşmesinden dolayı yeniden yapılanma ihtiyacı duyduklarını belirtti. Türkiye’de otomotiv pazarının hızla büyümesine rağmen Mazda’nın satışlarının hızlı bir şekilde düştüğünü hatırlatan Muir, bunun üzerine harekete geçtiklerini söyledi. Muir, Pazarda daha esnek bir yapıya sahip olabilmek için öncelikli olarak Türkiye’yi Japonya bölgesinden alıp, Avrupa’ya bağlıyoruz dedi. ÖNÜMÜZDE İKİ SEÇENEK VAR: Türkiye’de kendilerini 21 yıldan beri temsil eden Mermerler Grubu ile distribütörlük anlaşmasının Mart 2007’de sona ereceğini belirten Muir şöyle konuştu: Biz Avrupa’da distribütörler kanalıyla değil, yüzde 100 Mazda olarak faaliyet gösteriyoruz. Türkiye’de öncelikli olarak bir distribütör arayışımız var ancak bunun kısa vadeli olacağını söyleyebilirim. Bizim önümüzde şu an iki seçenek var. Ya kendimiz Türkiye’de yer alacağız. Ya da yeni bir distribütörle Türkiye’de temsil edileceğiz. Şu aşamada bazı firmaların teklifleri var. Görüşmeler sürüyor. Ancak, anlaşsak bile bu geçici bir süreyi kapsıyor. Çünkü, ileride biz diğer Avrupa ülkelerinde olduğu gibi Mazda olarak yer almak istiyoruz. RUSYA ÖRNEĞİ: Türkiye pazarındaki hedeflerini Rusya örneği ile anlatan Muir, 2003 yılında 1500 adetlik satış yaptığımız Rusya’da, 2005 yılında toplam 24 bin adetlik satışa ulaştık. 2006’da bu rakamın 30 bin adetin üzerine çıkmasını tahmin ediyoruz. Türkiye’de de aynı başarıyı yakalarız dedi. 1990’larda Türkiye pazarında bir numaraydı MAZDA Türkiye’de 1990’larda ithal otomobil satışlarında bir numaralı markaydı. Ancak, 1996’da Gümrük Birliği’yle birlikte yüksek vergiler nedeniyle Mazda’nın rekabet gücü azaldı ve bugün satışlar açısından oldukça gerilerde. 2005 yılı satışlarına baktığımız zaman 3 bin 63 binek, 2 bin 56 ticari olmak üzere toplam 5 bin 119 araç satışı yapmışlar. Yıllık satışın 2005’te 710 bini bulduğu binek ve hafif ticari araç pazarında bu rakam Mazda’yı iyi otomobillere sahip olmasına rağmen sıralamada gerilere taşıyor. Hayalim, bir depoyla Londra’dan İstanbul’a gelebilen otomobil DÜNYANIN en büyük otomotiv şirketlerinden Toyota’nın yeni Başkanı Katsuaki Watanabe, 76’ncısı düzenlenen Uluslararası Cenevre fuarında ilk kez Avrupa basınının karşısına çıktı. 2006 yılında dünyanın en büyük otomotiv şirketi olması beklenen Toyota’nın Avrupa’daki vizyonunu anlatan Watanabe, En büyük hayalim bir depo benzinle Londra’dan İstanbul’a seyahat etmek dedi. TÜRKİYE ÖNEMLİ PAZAR: Avrupa’da üst üste satış rekorları kıran Toyota için en önemli pazarlar arasında Rusya ve Türkiye’nin olduğunu kaydeden Watanabe, Her iki pazar da Toyota’nın Avrupa büyüme stratejisi içinde önemli yer tutuyor. Bu iki pazarın potansiyeli gelecekte Toyota Avrupa’yı sürükleyecek dedi. Toyota Avrupa Başkanı Tadashi Arashima ise Türk gazetecileriyle gerçekleştirdiği sohbet toplantısında, Türkiye’de farikalarının performansından çok mutlu olduklarını belirtti. Arashima, Toyota 2010 yılında Avrupa’da 1.2 milyon araç satmak istiyor. Bu hedef içinde hem Türkiye’deki satışların hem de üretimin payı büyük olacak dedi. En kaliteli araçları Türkiye’de üretiyoruz ama binek düşünmüyoruz FORD Avrupa Başkan Yardımcısı Ingvar Sviggum, Kocaeli’ndeki Ford Otosan fabrikasının kısa sürede önemli işler yaptığını belirterek, Türkiye’deki fabrikamız bugün dünyanın en kaliteli araçlarını üretiyor. Biz bu aşamada Türkiye’de sadece ticari araç üretmeyi düşünüyoruz. Binek otomobil üretme planımız yok dedi. Sviggum, Ford’un Avrupa’da hızla büyüdüğüne ve en fazla talep gören modellerinden birinin Türkiye’de üretilen Transit olduğunu belirterek şöyle konuştu: Türkiye’den Avrupa’ya Transit ihraç etmeye başladığımız dönemlerde Avrupalıların kafasında Türkiye, İspanya ve Rusya’da üretilen araçların daha kalitesiz olduğu şeklinde bir intibah vardı. Türkiye bunu çok kısa sürede ürettiği araçlarla sildi. Düşük maliyet ve yüksek kalitede araç üreten Türkiye diğer fabrikalarımız için örnek teşkil ediyor.