Güncelleme Tarihi:
EKONOMİK fiyat stratejisiyle tüm dünyada korsana savaş açan online film ve DVD kiralama servisi Netflix, Türkiye pazarına girmekten son anda vazgeçti. RTÜK’ün yeni düzenlemeleri ve yeni internet kanunu Türkiye’ye girmeye heves eden 21 milyar dolar değerindeki şirketi de caydırdı.
Ahmet Can
Hürriyet Ekonomi
ABD’nin en büyük online film platformu olan ve ekonomik fiyatlarla sunduğu servisle korsana savaş açan Netflix, Türkiye’ye gelmekten vazgeçti. Şirkete yakın kaynaklardan aldığımız bilgilere göre Türkiye için pazar araştırması yapan Netflix, Türkiye’deki online içerikleri tüketim alışkanlıkları ve ilgili kurumların düzenlemelerini inceledi. Şirket, Türkiye’deki internet kullanım oranında ve online içeriklerin tüketim rakamlarından memnun kaldı. Ancak Netflix’i, geçen aylarda yürürlüğe giren internet kanununun yanı sıra Radyo ve Televizyon Üst Kurulu’nun (RTÜK) düzenlemeleri vazgeçirdi.
MOZAİK DE ETKİLENDİ
Sigara ve alkollü içecek içeren sahnelerin mozaiklenmesini, cinsel içerikli sahnelerinse kaldırılmasını talep eden RTÜK düzenlemeleri karşısında Netflix, Türkiye pazarı araştırmalarını durdurdu. Buna sebep olarak ise işgücü ve operasyonel maliyetlerinin artması olarak gösterildi. Ayrıca Netflix’in, 2014 yılı başında yürürlüğe giren yeni internet kanunuda yer alan bazı maddeleri de olumsuz algıladığı öne sürülenler arasında.
KORSANA SAVAŞ AÇIYOR
Netflix, ABD’de de korsana açtığı savaşla bilinen şirketler arasında yer alıyor. 1997 yılında kurulan Netflix, ucuz korsan DVD’lere karşı, ilk kez kiralama modelini hayata geçirdi. Özellikle akıllı telefon ve tablet gibi akıllı cihazlarla eline önemli bir koz geçiren şirket, dünya çapında 50 milyon kullanıcıya kadar ulaştı. Netflix, 8 dolardan başlayan paketlerle kullanıcılara aylık film paketleri sunuyor. Ekonomik fiyat politikasıyla her kesime ulaşmayı amaçlayan şirketin servisleri, şu anda 40 ülke kullanılabiliyor.
AVRUPA’DA 4’ÜNCÜ PAZAR
TÜRKİYE, online video izleme oranlarıyla dikkatleri üzerine çekiyor. ComScore’a göre Türkiye online video izleyici sayısı bakımından Avrupa’da 4’üncü. Türkiye’de 30 milyon civarında tekil online video izleyicisi bulunuyor. Bu rakam Almanya’da 50 milyon, İngiltere’de 45 milyon ve Rusya’da ise 40 milyon.