Coca-Cola tarafından, Pozitif Organizasyon ve İKSV işbirliği ile düzenlenen Rock`n Coke İstanbul Festivali, bu yıl yurtiçinden ve yurtdışından yaklaşık 50 bin kişiye ev sahipliği yapacak. İstanbul`u dünya festivaller atlasına sokmayı hedefleyen Rock`n Coke ekibi, bu yıl Avrupa`daki tanıtım faaliyetlerini artırarak, Avrupalı gençliği İstanbul`a davet ediyor. Tüm Avrupa ülkelerini kapsayan Soundwave festivaller turu kapsamında Almanya, Fransa, İtalya, Hollanda, İsveç, Danimarka ve İspanya`nın da aralarında bulunduğu yaklaşık 20 ülkede gençlere `İstanbul`a gidin` çağrısı yapılıyor. Bu kapsamda yaklaşık 20 ülkeden 600 genç, 2 Eylül`de Sirkeci Garı`nda olacak.
50 bin kişi bekleniyor
Milyonlarca eve ulaşan Coca-Cola kutuları üzerinde, poster, billboard gibi tanıtım mecralarında ve internet sitelerinde Soundwave festivaller turunun son durağı olan Rock`n Coke Istanbul`un tanıtımı yapılıyor. Biletix`te festival biletlerinin ön satışları 20 Haziran-4 Temmuz tarihleri arasında yapılacak. Etkinlik yine Hezarfen Havaalanı`nda gerçekleşecek.
Sirkeci Garı`nda yapılan tanıtım gecesinde söz alan Coca-Cola Türkiye Pazarlama Müdürü Can Arcasoy, `Coca-Cola Türkiye olarak, 2003 yılında Rock`n Coke İstanbul Festivali`nin ilkini yaparken hedeflerimizi çok net bir şekilde ortaya koymuştuk. Bu sadece bir konserin ötesinde, üç gün boyunca 50 bin kişinin bir Müzik Kasabası`nda yaşaması olmalıydı. Bunu gerçekleştiriyoruz` dedi.
Rock`n Coke; bu yıl Coca-Cola Türkiye ve Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı tarafından geliştirilen, uygulamasını ise Habitat ve Gündem 21 Gençlik Derneği`nin yürüttüğü `Hayata Artı` Gençlik Fonu`na ev sahipliği yapacak. Büyüklüğü 1,5 milyon dolar olan fon ile, 5 yıl süreyle yaklaşık 100 gençlik projesine katkıda bulunulacak. Festivalin resmi bankası olan Akbank, festival boyunca, festivalin ana besin kaynağı CardRock, gezici şube, 3 ATM, 5 dolum noktasıyla hizmet verecek.
İstanbul Kültür Sanat Vakfı Genel Müdürü Görgün Taner ise, `Her yeni, her ilk, bir okuldur aynı zamanda. Ülkemizde `gösteri ve sahne sanatları yöneticiliği` dalında eğitim veren iki adet kurum var. Bu öğrenciler için, genç kuşak için yepyeni iş olanakları doğdu. Rock`n Coke çok iyi bir staj alanı olacak` diye konuştu. Projenin organizatörü Pozitif-RNC Proje Direktörü Cem Yegül de, Avrupa`daki köklü festivallerin 7 hatta 8 yılda ulaştığı noktaya Rock`n Coke`un, 3 yıl gibi çok kısa bir sürede eriştiğini söyledi. Yegül, `Rock`n Coke`un zamanla Glastonbury, Roskilde, T-in the Park, Lowlands ve Leeds gibi efsaneleşmiş belli başlı açık hava festivalleri arasındaki yerini alacağına inanıyoruz` dedi.
Cure`dan iki saatlik özel performans
Rock`n Coke`a katılımı kesinlik kazanan gruplar dışında üzerinde çalışılan sürpriz isimlerin de olduğu açıklandı.
Ana sahnede yer alacak yabancı gruplar şunlar:
The Cure (2 saatlik özel performans), The Offspring, Korn, Skin, The Tears, Hot Hot Heat.
Ana sahnede yer alacak yerli gruplar ise:
Şebnem Ferah, Pamela, Ceza (özel projesiyle katılacak), Replikas, maNga.
Burn sahnesinde de:
Sid Le Rock, Tom Middleton, Tamburada, Barış K., Homegrown Soundsystem, Evil 9, The Rootsman featuring MC D. Bo General, Angie Reed, Ellen Allien, Jonny Rock, The Bays ve Ricardo Villalobos yer alacak.
Bileti erken alan şanslı
Bilet çeşidi
Tarih
Tek gün
Kombine
Kamp
Ön satış
20 Haziran - 4 Temmuz
-
55 YTL
65 YTL
Normal satış
5 Temmuz -2 Eylül
45 YTL
65 YTL
80 YTL
Kapıda satış
3 Eylül - 4 Eylül
55 YTL
75 YTL
95 YTL
Haberin Devamı
Coca-Cola kutularında `İstanbul`a gidin` çağrısı
Soundwave treninin üzerinde Rock`n Coke İstanbul Festivali`nin logosu var.
Coca-Cola, Soundwave programı dahilindeki yaklaşık 20 ülkede yoğun bir tanıtım faaliyeti yürütüyor. Pek çok ülkede posterler ve billboard`lar ve TV reklamlarında tanıtım var.
Hollanda`da TV reklamlarında İstanbul`a gidin çağrısı yapılıyor ve Coca-Cola kutularında aynı slogan yer alıyor.
Dünya çapında turizm sektöründe faaliyet gösteren kurumlara içerik sağlayan www.whatsonwhen.com isimli web sitesinde de Rock`n Coke İstanbul Festivali için çağrıda bulunuluyor.
Fransa`nın ünlü restoran zinciri Quick`lerde tüm bardakların üzerinde `Rock`n Coke Festivali için İstanbul`a gidin` yazıyor.
Coca-Cola`nın dünya çapındaki etkinliklerini tanıtan, 67 ülkede dağıtılan Update dergisi, son sayısının kapağına İstanbul Festivali`ni taşıdı.