Oluşturulma Tarihi: Mayıs 15, 2003 09:18
Bu yaz da reklam kampanyalarına hız veren terlikçiler satışlarını şimdiden ikiye katladı. Yerli üreticilerin hedefi 200 milyon dolarlık pazardan daha fazla pay almak
Her geçen büyüyen terlik pazarında, yazın gelmesiyle rekabet iyice kızıştı. Muya, Ceyo, Polaris gibi sektörün eski firmaları reklam kampanyalarıyla satışları artırmayı hedeflerken, kimileri de `ayak güzellik yarışması` düzenliyor.
Seda Sayan`dan Light Selami`ye pek çok ünlünün rol aldığı terlik reklamlarının satışlarına inanılmaz katkısı olduğunu belirten Ziylan Ayakkabı Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ziylan, Seda Sayan`lı reklam kampanyalarının satışlarını yüzde 45 ile yüzde 50 arasında artırdığını söyledi. Sadece Polaris terlik grubu için 1 milyon dolarlık reklam bütçesi ayıran Ziylan Grubu`nun bu yılki terlik satışlarında hedefi 40 trilyon lirayı geçmek.
Ziylan, pek çok Türk terlik firmasının yurtdışında önemli başarılara imza attığını belirtti. Polaris`in 27 ülkeye ihracat yaptığını ve en çok Rusya ve Yunanistan`a terlik satıklarını sözlerine ekleyen Ziylan, `İhracatımızın yüzde 80`ini Polaris markasıyla yapıyoruz. En çok terlik sattığımız ülkelerin başında Rusya ve Yunanistan geliyor` dedi. Hollanda`da Avrupa satışları için ayrı bir şirket açan Ziylan Grubu geçen yıl Rusya`ya 300 bin, Yunanistan`a da 50 bin çift terlik sattı.
Ceyo rakiplerinden farklı
38 yıldır terlik sektöründe olan Ceyo, Selami ve Gönül`lü reklamların satışlarını artırdığını belirtiyor. Ceyo Genel Müdür Yardımcısı Naki Kolsuz, şöyle dedi; `Bu yıl Çocuklar Duymasın`ın oyuncuları Selami ve Gönül`ünü oynattık ve satışlarımızı artırdık. Amacımız, pazarda liderliğimizi devam ettirmek` dedi.
Reklam sevmeyenler
Gezer ve Arrow ise rakiplerinin aksine tanıtımda yer alan ünlülerin satışa katkı sağladığına inanmıyor. Arow firması ünlülerin yerine ödüllü `ayak güzellik yarışması` düzenliyor. Gezer Terlikleri de pazarın cazibesinden dolayı 2. bir marka oluşturuyor. Yeni marka ile üst gelir grubu için üretim yapmayı planlayan Gezer`in yeni markasının bu yıl piyasaya çıkması bekleniyor.
Elemanlar`ın Muya`sı 52 ülkede satılıyor
Okan Bayülgen`li reklam kampanyalarıyla dikkatleri üzerine çeken Muya firmasının ortaklarından Özkan Acar, Okan Bayülgen ve Erkan Taşdöğen`in oynadığı reklam filmlerine önemli tepkiler geldiğini belirterek, `Tepkilerin olumlu ya da olumsuz olması bizim için hiç önemli değil. Amacımız fark edilmek ve tepki almak. Bunu da başardık. Üstelik biz 52 ülkeye de ihracat gerçekleştiriyoruz` diyor. Acar, yılda 4 milyon olan üretimlerini 6 milyon çift terliğe çıkarmayı hedeflediklerini söylüyor.
KIŞIN DA DEVAM EDECEK
Türkiye`de terlik pazarının yaklaşık 200 milyon
dolar seviyesinde olduğunu söyleyen Ziylan Ayakkabı Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ziylan, pazarın yüzde 50`sini hedeflediklerini söyledi. İç pazarda Polaris`in hedef kitlesinin B ve C grubu olduğunu dile getiren Ziylan, kışın da Polaris`in reklam kampanyasının artarak devam edeceğini söyledi. Kış için ilk kez kadın ve erkek botu üretmeye hazırlanan Polaris`in yeni bir projesi de yaşlı bayanlar için anatomik kışlık ayakkabı üretmek.