P&G, Türkiye cirosunu açıkladı: 1.5 milyar YTL

Güncelleme Tarihi:

P&G, Türkiye cirosunu açıkladı: 1.5 milyar YTL
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 06, 2007 11:18

Türkiye pazarında 23 markayla faaliyet gösteren ve bugüne kadar ciro rakamlarını açıklamayan Procter & Gamble, 1.5 milyar YTL ciroyla sektör lideri olduğunu belirtti.

Türkiye`deki 20`nci yılını kutlayan tüketim ürünleri şirketi Procter & Gamble (P&G), 2006 - 2007 mali yılında 1.5 milyar YTL ciro açıkladı. Bugüne kadar ciro rakamlarını açıklamadığı için eleştirilen şirket, bu ciroyla sektöründe pazar liderliğini koruduğunu belirtti.
Türkiye pazarına 1987 yılında Mintax`a ortak olarak giren P&G, bugün 23 markayı bünyesinde bulunduruyor.

`Yüzde 15 büyüdük`

P&G Kafkasya ve Orta Asya Bölge Başkan Yardımcısı ve P&G Türkiye Genel Müdürü Saffet Karpat, Bugün Türkiye`de her dakika 500`den fazla ürünümüz satılıyor. Türkiye`deki hanelerin yüzde 90`ında en az iki P&G markası bulunuyor dedi. Türkiye`ye bu güne kadar 500 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını belirten Karpat, geçen yıl yüzde 15 civarında büyüdüklerini söyledi.
Karpat, Türkiye`nin Orta ve Doğu Avrupa, Ortadoğu ve Afrika bölgesindeki 52 ülke arasında 2`nci sıraya yükseldiğine dikkat çekti. Son 12 ayda Türkiye`ye 4 marka getirdiklerini ifade eden Karpat, Head & Shoulders kepek şampuanının 8 ayda pazarın liderliğine ulaştığını söyledi.
P&G`ın Türkiye`deki üretiminin yüzde 35`inden fazlasının 25`in üzerinde ülkeye ihraç edildiğini anlatan Karpat, Bebek bezi üretiminin yüzde 56`sı, hijyenik pedin yüzde 47`si, toz deterjanın yüzde 22`si ihraç ediliyor. İhracata 1995 yılında başladık. Ülke ekonomisine 1.2 milyar dolarlık döviz girdisi sağladık diye konuştu.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!