Oluşturulma Tarihi: Temmuz 27, 2005 10:271dk okuma
İngiliz rakibi Allied Domecq`i 14.2 milyar dolara satın alan Fransız içki şirketi Pernod Ricard, içki pazarında ikinciliğe oturduğunu açıkladı. Pazartesi günü tamamlanan satın alım işlemi sonrası Pernod Ricard, 3,5 milyar Euro`dan 5,6 milyar Euro`ya çıkan cirosu ile liderliğe oynadığını gösterdi.
Şirketin başkanlığını üstlenen Patrick Ricard, dün gerçekleştirdiği basın toplantısında Allied Domecq`in satın alınmasında şirketinin başarısını kutladı. `Bu operasyon bize ikinci oyuncu olma fırsatını verdi ve lidere daha yaklaştık` diyen Ricard, portföylerinin artık Ricard, Ballantine`s, Chivas Regal, Kahlua ve Malibu, Martell, Perrier-Jouit gibi 14 kilit markadan oluşacağını söyledi.
Avrupa`nın da birinci içki üreticisi durumundaki Pernod Ricard, şu an 91 milyon kasa satan İngiliz Diageo şirketinin hemen ardından 71 milyon kasa satış gerçekleştiriyor. Pernod Ricard`ın 1.5 milyar Euro`luk ihracat hacmi bulunuyor.
Şampanyada güçlenecek
Şirketin bundan sonraki adımının Taittinger`in şampanya bölümünü satın almak olacağını söyleniyor. 2004 yılında 4.5 milyon şişe şampanya satan Taittinger`in Amerikan Starwood Grubu`na satılması sonrası, Pernod Ricard`ın lider Moet et Chandon markasını geçmek için bu alıma yoğunlaşması bekleniyor. Bu arada 2007 yılında emekliye ayrılacağını açıklayan Patrick Ricard, yerine yine şirketin Yönetim Kurulu`ndan bir yöneticinin seçilmesini istediği de dile getiriliyor.