Perakende devleri kriz dinlemiyor

02.04.2001 - 00:00 | Son Güncelleme :

Devlerin perakendedeki savaşı kıyasıya sürüyor. Türkiye`nin iki büyük grubu Koç ve Sabancı yaşanan ekonomik kriz ve durgunluğa rağmen bu yıl da perakende sektörüne yönelik yatırım programını ertelemediler. İki grup da bu yıl yeni alışveriş merkezleri ve hipermarketler açmaya devam edecek.

Sabancı`nın Fransız ortaklı CarrefourSA`si 2003 sonuna kadar 22 hipermarket ve 28 süpermarket açmayı hedeflerken, bu yıl İstanbul, Ankara ve Bursa`da üç yeni hipermarket ve İstanbul`da 6 süpermarket işletmeye almayı planlıyor.

Geride bırakılan yılda satışların reel olarak yüzde 6 artıran ve yurtiçi-yurtdışı satışları 1.1 milyar doları bulan Migros ise 2001 yılında da büyüme stratejisi izleyecek. Migros, bu yıl için yüzde 15.9`luk büyüme planlarken, yurtdışında biri Bulgaristan`da olmak üzere beş Ramstore, Antalya`da bir alışveriş merkezi ve yurt genelinde 65 mağaza açmayı öngörüyor.

Her yıl 50 DİASA
sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Sakıp Sabancı, geçtiğimiz günlerde holdingin genel kurul toplantısında krize rağmen perakendedeki atılımlara devam edileceğini belirterek, hızlarının kesilmeyeceğini ChampionSA, CarrefourSA`laırn birer birer açılmaya devam edeceğini söyledi. Sabancı Her yıl 50 DİASA açacağız derken sektördeki payı kaptırmayacağız mesajını verdi.

Sabancı perakende sektöründe Carrefour, Champion ve Dia markalarıyla faaliyet gösteriyor.

CarrefourSA, 1996 yılında Fransa`nın önde gelen hipermarket zinciri Carrefour ve ile Sabancı Holding ortaklığında Türkiye`de yeni hipermarketler açmak amacı ile kuruldu. Carrefour Türkiye`deki faaliyetlerine 1993 yılında 15 bin metrekare satış alanına sahip İstanbul mağazası ile başladı. Ortaklıktan sonra 1997 yılında Adana, 2000 yılında ise İZmit, Ümraniye ve İzmir mağazalarını ve Fulya süpermarketini açtı.

1999 yılının Ağustos ayında gerçekleşen ve Ocak 2000`de Avrupa Birliği`nin ilgili kurulları tarafından onaylanan Carrefour-Promodes birleşmesi ile beylikdüzü, Bursa ve Mersin`de bulunan continent mağazaları da 2000 yılı içinde CarrefourSA bünyesine katıldı. 2000 yılı sonunda CarrefourSA 82 bin metrekare satış alanına ulaştı.

Sabancı Holding Carrefour Grubu`nun Türkiye`de faaliyet göstermeye başlayan DIA Discount süpermarketlerine 2000 yılı sonunda yüzde 40 ortak oldu ve discaunt mağazacılık sektörüne de adım attı. Şubat 2001 itibariyle halen tümü İstanbul`da 40 DIASA mağazası faaliyette.

Koç`tan 7 formatta hizmet
Koç`un tüketim grubundaki amiral gemisi Migros türk; Migros (MMM, MMM9 mağazaları, Şok`lar, alışveriş merkezleri, Ramstore`lar, Kanfurum Online Alışveriş, Bakkalım ve Toptan Satış olmak üzere yedi değişik formatta hizmet veriyor. Migros Türk 568 bin metrekare kapalı alana sahip 142 Migros ve 292 Şok, Moskova, Bakü, Alma Ata, Astana`da toplam 18 Ramstore ve Ramstore Alışveriş Merkezi`Nde, Beylikdüzü`nde ve ANkara`da iki Migros alışveriş Merkezi`nde yılda 160 milyon müşteriye hizmet veriyor.

Migros, üç günde bir mağaza açma hedefi doğrultusunda 2000 yılı içinde 128 mağaza açarak sayıyı 450`ye yükseltti. Koç, Ocak 2001`de Moskova`nın en büyük alışveriş merkezini açtı. İstanbul, İzmir ve ANkara`da ise 700 adet Bakkalım hizmet veriyor. Online alışveriş sitesi Kangurum içindeki mağaza sayısı 70`i buldu. Migros Club üye sayısı ise 3.4 milyona ulaştı.

Rusya, Migros`un gözdesi
Migros, 2001 Ocak ayında da 30 bin metrekare kapalı alanda üç katlı ve 90 ihtisas mağazasını içine alan Moskova`nın en büyük alışveriş merkezini açtı. Böylece Koç`un Moskova`daki Ramstore`larının sayısı sekize çıktı.

Yetkililer Migros`un yurtdışındaki büyümesinin de sürdüğünü, Moskova`daki 4. migros`un temelinin de önümüzdeki ay atılacağını ifade ettiler. Geçtiğimiz yıl Moskova`daki Ramstore`ların 100 milyon dolarlık bir ciroya ulaştığını belirten yetkililer bu yılki hedefin ise 200 milyon dolar olduğunu kaydettiler.

Liderliğimiz sürecek
Koç Holding Tüketim Grubu yetkilileri, Koç Holding`in perakendecilik sektöürndeki potansiyeli çok önceden gören bir kuruluş olduğunu belirtirlerken1974 yılından beri süpermarketçilik alanında olan bir kuruluşuz. Bakkal yenisi denildiği zamanlarda bu sektörün geleceğine güvendiğimiz için bugün bu noktalardayız. Migros`lar 200 milyon tüketicinin alışveriş yaptığı bir perakende devi haline geldi. Bu sektörde bilinçli bir büyüme stratejisi izledik. Liderliğimizi sürdüreceğiz diye konuştular.

Öte yandan geride bırakılan yılda Migros`un satışları reel olarak yüzde 6 arttı. Yurtiçi-yurtdışı satışları 1.1 milyar doları bulan Migros, 2001 yılında da büyüme stratejisi izleyecek. Migros, bu yıl için yüzde 15.9`luk büyüme planlarken yurtdışında biri Bulgaristan`da olmak üzere beş Ramstore, Antalya`da bir alışveriş merkezi ve 65 mağaza açmayı öngörüyor.
Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.017 TL        
BORSA
999 TL        
DOLAR
1.000 TL        
EURO
1.000 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.