Oluşturulma Tarihi: Ocak 23, 2001 00:00
Türkiye`de 1 Milyon 462 Bin PC kullanıcısının 988 Bininde internet erişim paketi bulunuyor.
Türkiye`de 2000 yılının Ekim ayı itibariyle 1 milyon 462 bin kişisel bilgisayar (PC), 988 bin de internet kullanıcısının bulunduğu, internetin PC satışlarını artıran etkenler arasında 2. sırada yer aldığı bildirildi. Sentim Bilişim Teknolojileri A.Ş. Genel Müdürü Veli Tan Kirtiş, A.A muhabirine yaptığı açıklamada, müşterileri ile yaptıkları ankette, internet erişiminin insanların bilgisayar satın alma nedenleri arasında 2. sırada yer aldığını, bunların arasında ev kullanıcılarının ilk sırada bulunduğunu söyledi. Bilgisayar satışlarında internetin etkisinin, 1999`da ilk sırada bulunduğunu anımsatan Kirtiş, 2000 yılının ilk yarısından itibaren bilgisayarlarla birlikte sunulan 36 ay gibi uzun süreli internet erişim paketlerinin cazibesini yitirmeye başladığını kaydetti. Kirtiş, Türkiye ekonomisinde sık aralıklara yaşanan krizlerin sektörü olumsuz yönde etkilediğine de değinerek, kredi faiz oranlarının yükselmesinin sektördeki satışların durmasına neden olduğunu vurguladı. Türkiye`de henüz, bilgisayarın otomobil gibi birinci derecede ihtiyaç olarak görülmediğini belirten Kirtiş, Biz piyasanın Kurban Bayramı`na kadar böyle durgun devam etmesini bekliyoruz. Eğer faiz oranları geriler, piyasalar oturursa, sektör yeniden canlanır dedi.
Sektörde büyüme beklentisi
Kirtiş, ABD`de yüzde 20 pazar payına sahip Dell PC`lerini ithal ettiklerini ve KRN markasıyla piyasaya sundukları PC`leri Türkiye`de ürettiklerini ifade ederek, sektörün bu yıl yüzde 20 oranında büyümesini beklediklerini söyledi. Firma olarak, bu yıl PC olarak 35 bin bilgisayar satışı hedeflediklerini vurgulayan Kirtiş, sektörün e-iş uygulamaları olarak adlandırılan, şirketlerin iş süreçlerini ve ticaretini internet ortamına taşımayı sağlayan paket programlarla büyümeyi sürdürmesini beklediklerini bildirdi.
PC`lerin yüzde 68`inde internet var
Escort Computer Ltd.Şti. Pazarlama Müdürü Leziz Ama da, yaptığı açıklamada, internet erişiminin PC satışlarına etkisini yüzde 35 olarak tahmin ettiklerini belirtti. Türkiye`de 2000 yılı Ekim ayı itibariyle toplam 1 milyon 462 bin PC, 988 bin 340 adet de internet kullanıcısının bulunduğunu anlatan Leziz Ama, Buradan da anlaşılacağı gibi PC kullanıcılarının yüzde 68`inde internet kullanmaktadır. Özellikle ev ve KOBİ pazarında internet, PC alımları için etkilidir. Satışlarda KOBİ pazarında elektronik ticaretin gelişmesi önemli rol oynamaktadır diye konuştu. Leziz Ama, bu yıl Türkiye`de 800-850 bin adet PC`nin satılmasını, desktop PC pazarında gerileme, notebook PC pazarında ise canlanma beklediklerine dikkati çekerek, sektördeki gelişmelerin ağırlıklı olarak KOBİ pazarına yönelik olacağını sözlerine ekledi.