Güncelleme Tarihi:
Unilever Türkiye ana iş koluna odaklanma stratejisi doğrultusunda pastacılık ve endüstriyel yağ iş kolundaki markası UNIPRO`yu İsveçlilere sattı.
2012 cirosu 173 milyon TL olan UNİPRO`nun yıllık cirosu 2.5 milyar doları bulan İsveçli AAK`ya satışının Rekabet Kurulu incelemelerinin ardından 2013`ün üçüncü çeyreğinde tamamlanması bekleniyor.
Unilever Türkiye CEO’su İzzet Karaca gerçekleşen satış anlaşmasıyla ilgili Ana işimize odaklanmayı sürdürüyoruz. Bu strateji doğrultusunda, Türkiye’deki pastacılık ve endüstriyel yağlar alanında faaliyet gösteren operasyonumuz UNIPRO’yu, yaklaşık 2,5 milyar dolar cirosu ve 2.000’i aşkın çalışanıyla dünyanın önde gelen yüksek katma değerli bitkisel yağ üreticilerinden AAK’ya devrediyoruz. 28 yıldır Türkiye’de başarıyla faaliyet gösteren ve 2012 cirosu 173 milyon TL (75 milyon Euro) olarak gerçekleşen UNIPRO’nun, önümüzdeki dönemde AAK yönetiminde başarılı performansını sürdüreceğine inancım sonsuz.”
DÖVİZ KURLARINDAKİ SON DURUM İÇİN TIKLAYIN...
Satışla ilgili konuşan AAK CEO`su Arne Frank AAK`nın Türkiye`de ve Orta Doğu`da satışlarını artırmak için bu satın almayı gerçekleştirdiklerini belirtti.
İki şirket arasında yapılan anlaşmaya göre UNIPRO`nun Çorlu`daki fabrikası Unilever yönetiminde 5 yıl daha tedarik sağlamaya devam edecek.
UNIPRO Türkiye`de 1990`dan beri faaliyette ve pastacılık alanında özellikle yağ ve margarin üretimi ile tanınıyor.