Güncelleme Tarihi:

ING Group Bireysel Bankacılıktan sorumlu İcra Kurulu Üyesi Eli
Leenaars, “(Oyak Bank ve ING Bank birlikteliği), hala büyük sofistike ve hızlı büyümekte olan Türk bankacılık piyasasına katkıda bulunacak” dedi.
AA
OYAK Bank`ı satın alan ING Group`un Türkiye ve OYAK Bank ile ilgili stratejilerinin paylaşıldığı basın toplantısında konuşan Leenaars, bu onayı beklediklerini ve 24 Aralık 2007 tarihinde aldıkları onayın kendileri için bir “Noel hediyesi” olduğunu söyledi.
Oyak Bank`ın ING tarafından satın alınmasının her iki kurumun güçlü yönelerini bir araya getiren önemli fırsatlar sunduğunu ifade eden Leenaars, ING olarak büyüme fırsatlarını finanse etmeye çalıştıklarını, çünkü Türkiye piyasasında önemli bir büyüme olduğunu bildiklerini söyledi.
Leenaars, “Büyümeyi sağlamak için Türkiye`deki yerel güçlü yönetime güveniyoruz. Bu (Oyak Bank ve ING Bank birlikteliği), hala büyük sofistike ve hızlı büyümekte olan Türk bankacılık piyasasına katkıda bulunacak. Çünkü biz gücümüzü ve esnekliğimizi bu piyasaya getiriyoruz” dedi.
ING Group hakkında bilgi de veren Leenaars, Grubun iyi bir konuma sahip küresel bir finansal hizmetler şirketi olduğunu, Amerika, Avrupa Asya Pasifik`te bulunduğunu, dünyanın en büyük doğrudan bankası, dünyanın en büyük gayrimenkul yatırım yöneticisi ve Interbrand`ın 2007`nin en iyi 100 marka sıralamasında 81. sırada olduklarını bildirdi.
Oyak Bank ile beraber 127 bin çalışanları bulunduğunu ve 6 iş kolunda faaliyet gösterdiklerini anlatan Leenaars, Hollanda kökenli uluslararası bir şirket olduklarını söyledi.
Eli Leenaars, stratejilerinin düzenli bir şekilde büyümeye yatırım yapmak olduğunu, Çin ve Hindistan`a önemli yatırımlar yaptıklarını, Oyak Bank`ın ING`ye geçişinin de şirketin büyümesine yardımcı olduğunu aktararak, büyümeye yatırım yapmakta ısrarlı olduklarını vurguladı.
KÜRESEL EĞİLİMLERİ FIRSATA DÖNÜŞTÜRMEK...
Gelişmekte olan bu piyasalarda yoğun bir nüfus bulunduğunu, GSYİH büyümesi olduğunu ifade eden Leenaars, GSYİH`nin hızlı büyümesinin pazar payını artırma fırsatı verdiğini ve potansiyel büyüme sağladığını söyledi.
Dünyada ortaya çıkan küresel eğilimleri, yaşlanan nüfusun yeni müşteri ihtiyaçları yaratması, orta sınıfın git gide büyümesi, hayat sigortası ürünlerinin yatırım amacına dönüşmesi, dağıtımın daha elverişli ve düşük maliyetli kanallara kayması olarak sıralayan Leenaars, ING`nin bu küresel eğilimleri fırsata dönüştürebilmek için iyi bir pozisyona sahip olduğunu, 50`den fazla ülkede bulunduğunu, 90 binden fazla acente temsilcisi, 250 bin broker ve 4 bin banka şubesi ile tam dağıtım erişimine sahip olduğunu aktardı.
Leenaars, ING`nin bireysel bankacılık alanına girerken üç strateji izlediğini, bunların doğrudan bankacılık, self bank şubeleri ve geleneksel şubeler olduğunu, Türkiye`deki gibi geleneksel şubeler şeklindeki satın almalarla çalıştıklarını kaydetti.
Eli Leenaars, “Türkiye önemli örnek. Çok sofistike bir bankacılık pazarı olduğunu düşünüyoruz. Bu nedenle biz büyümeyi satın almayla elde ettik” dedi.
Leenaars, Oyak Bank`ın 1,3 milyon bireysel bankacılık müşterisi 13 bin 500 KOBİ müşterisi, yaygın şube ağı ve pazar payını artırma potansiyeline sahip olması nedeniyle sağlam bir platform olduğunu ifade etti.