Geçtiğimiz nisan ayında İstanbul`da yapılan bir toplantıyla Türkiye yeni bir üretim modeliyle tanışmıştı. Peugeot ve Citroen markalarının üreticisi PSA Grubu, Fiat ve Tofaş yaklaşık 350 milyon Euro`luk bir yatırımla minicargo kod adıyla tanıttıkları yeni bir modelin üretimi için düğmeye basmışlardı. Üç ayrı firmanın ortak olarak tek bir model üretmeleri ve bunu kendi markaları altında pazarlamalarının tarihi 1970 yılına kadar gidiyor. Bu tip üretim modelinde PSA ve Fiat ilk kez 1970 yılında işbirliği yapmıştı. Otomotiv Sanayii Derneği`nin (OSD) aylık bülteninde yer alan habere göre söz konusu üretim modeli firmalar arasında giderek yaygınlaşıyor. Hafif ticari araç segmentinde yer alacak bir aracın geliştirilme maliyetinin yaklaşık 500 milyon Euro`ya ulaşması, kızgın rekabet ortamında maliyetlerini kısmak isteyen firmaları işbirliğine yöneltiyor.Önümüzdeki yıllarda piyasaya sürülecek minicargo`nun yanı sıra, Mercedes Benz`in Volkswagen ile işbirliği yaptığı ve ortak üretimin başlayacağı belirtiliyor.
Ancak ortak üretim konusunda Renault, kelimenin tam anlamıyla başı çekiyor. Renault`nun ticari gamının büyük çoğunluğunu General Motors bünyesindeki Opel ile yapılan işbirliği oluşturuyor. Hafif ticari araçların orta segmentinde ortak üretimi gerçekleştirilen modeli Opel, Vivaro, Renault ise Traffic adıyla pazarlıyor. Aynı şekilde bir üst segmentte üretilen aracı ise Opel Movano, Renault Master, Nissan ise Interstar adıyla pazarlıyor.
2011`de 3 milyon
Bu tip bir üretim stratejisi izlenmesinin en önemli nedeni, pazarın büyümekle birlikte halen hacim olarak düşük kalması. Yapılan tahminlere göre AB hafif ticari araç pazarı 2011 yılında 3 milyon adede ulaşacak. Ortalama artış hızını ise yüzde 10 düzeyinde gerçekleşmesi bekleniyor. Bununla birlikte ticari araçta fiyatın çok önemli olması firmaların maliyetlerini aşağı çekmelerini zorunlu kılıyor. Dolayısıyla önümüzdeki yıllarda söz konusu üretim ortaklıklarının giderek artacağı belirtiliyor.
Sirion Türkiye yollarında
Tüm dünyada stratejisini değiştirerek kendini yenileme sürecine giren Daihatsu, ilk kez farklılığını sergileyeceği Yeni Sirion ile Türkiye pazarına giriş yaptı. Daihatsu`nun yeni ürün stratejisinin ilk örneği konumundaki Sirion konforu, teknik özellikleri ve geniş donanım seçenekleriyle dikkat çekiyor.
Yeni Sirion, çok yönlü koltuk ayarları ve yeterli depolama kapasitesi ile hem işlevsel, hem de rahat bir kullanım sağlıyor. Arka koltukların öne doğru katlanması ile elde edilen 630 dm`lük bagaj alanı Yeni Sirion`un fonksiyonelliğini de yansıtıyor. Yeni geliştirilmiş motor ile tasarruf sağlayan Sirion`da 69 beygirlik 1.0 litre ve 87 beygirlik 1.3 litre olmak üzere 2 farklı motor seçeneği bulunuyor. Yeni Sirion`un 100 km`deki ortalama yakıt tüketimi ise motor gücüne göre 5.0 ile 5.8 lt arasında değişiyor.
Yeni Sirion, sürücü ve yolcu SRS ön hava yastıkları, yan hava yastıkları ve ISO-FIX çocuk koruma koltuğunu standart sunarken, ABS ve EBD fren sistemli aktif güvenlik paketi de yer alıyor. Sirion`un satış fiyatı 22.9 bin YTL`den başlıyor.
Ford`un en iyisi yine bir Türk
Ford Avrupa tarafından düzenlenen `En İyi Satış Danışmanı` yarışmasını, Ford Otosan Yetkili Bayi Arslanlar Oto`dan Canan Ülker kazandı. Ford Otosan böylece, bu yarışmayı üst üste ikinci kez kazanma başarısı elde etti. Yeni Ford Focus`un 5 adımda sunumunu içeren, 21 Avrupa ülkesinin birer satış danışmanıyla temsil edildiği yarışmanın sonuçları, Şampiyonlar Ligi Final Karşılaşması öncesi açıklandı. Bu sonuçlara gore birinciliği kazanan Canan Ülker, ödülü olan Yeni Ford Focus`u düzenlenen bir törenle, Ford Avrupa Satış Pazarlama ve Satış Sonrasından sorumlu Başkan Yardımcısı Geoff Polites ve Ford Otosan Satış Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Aykut Özüner`in elinden aldı.
Geçtiğimiz yıl da Almanya Gelsenkirschen`de düzenlenen Şampiyonlar Ligi Final Karşılaşması organizasyonu çerçevesindeki bir etkinlikle sonuçlanan yarışmayı, yine bir Türk satış danışmanı, Derya Altınyurt kazanmıştı.
5 milyon dedi
Peugeot`nun diriliş modeli olarak büyük sükse yapan 206, markanın üretim rekoruna koşuyor. Geçtiğimiz hafta bantlardan inen 5 milyonuncu 206, satışa sunulduğu 2001 yılından bu yana her sene ortalama 800 bin adetlik satış rakamına ulaşıyor. Peugeot bünyesindeki üretim rekoru 1983-1998 yılları arasında 5 milyon 278 bin adet üretilen 205`e aitti.
Zafira ve Passat`a güvenlikte beş yıldız
Euro NCAP`in düzenlediği çarpışma testlerinde geçtiğimiz aylarda piyasaya sürülen Yeni VW Passat ile Opel`in önümüzdeki yıl satışa sunacağı modeli Yeni Zafira beş yıldız aldılar. Güvenlik alanında referans olarak kabul edilen Euro NCAP testlerinde beş yıldız tam notu ifade ediyor. Kuruluşun yaptığı testlerde her iki modelde de çocuk güvenliğinde verilen en yüksek not olan dört yıldıza ulaştılar. Passat ve Zafira yaya güvenliğinde ise iki yıldızda kaldılar.
Otokoç`tan okul geçidi görevlisi
Otokoç tarafından 2004 yılında, pilot bölge olarak belirlenen Beşiktaş ve Sarıyer ilçelerinden seçilen 23 okulda başlayan ve İstanbul Trafik Denetleme Şubesi, İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü ve Türkiye Trafik Kazalarını Önleme Derneği tarafından desteklenen Okul Geçidi Görevlisi Projesi, tüm İstanbul`a yayıldı. Otokoç`un hayata geçirdiği ve finanse ettiği projede, İstanbul İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından irtibata geçilen okullarda belirlenen toplam 3 bin 200 öğrenci, İstanbul Trafik Şube Müdürlüğü tarafından eğitildi. Trafik Kazalarını Önleme Derneği`nin kurum ve kuruluşlar arasındaki koordinasyonu sağladığı projede, 3M şirketi de görevlilerin kıyafetlerini üretti ve bu kıyafetlerde yer alan reflektif malzemeleri temin etti.