Oluşturulma Tarihi: Ağustos 05, 2002 09:57
2001 yılındaki krizin etkisiyle internet kullanımını azaltan Türk kullanıcıları, 2002 yılı verilerine göre sanal aleme tekrar döndü.
Dünyanın önde gelen pazar araştırma şirketlerinden Taylor Nelson Sofres tarafından üç yıldır düzenli olarak yapılan `Interactive Global e - Commerce Report` araştırmasına göre, Türk internet kullanıcıların toplam nüfusa oranı 2002`nin ilk altı ayında yüzde 20`e yükseldi. 2000 yılında yüzde 18 olan bu oran, kriz yılı 2001`de yüzde 16`ya kadar gerilemişti. Türkiye`deki internet kullanıcılarının yüzde 46`lık bölümünün 29 yaşın altında olduğu ve internet bağlantısında en fazla tercih edilen mekanın yüzde 49 ile internet kafeler olduğu ise raporda Türkiye ile ilgili ortaya çıkan diğer veriler.
Sanal alemin hakimi Danimarkalılar
Internet ve online alışveriş konusunda dünya çapında yapılan en kapsamlı araştırmalardan biri olan `Global e - Commerce Report/GER 2002`, 37 ülkeden toplam 42 bin 238 kişiyle yapılan anket sonucu oluşturuldu. Gerek dünya genelinde, gerekse ülkeler bazında internet kullanımı ve online alışveriş davranışlarının incelendiği araştırma ilginç sonuçlar da ortaya çıkarıyor. Örneğin toplam nüfusa oranı açısından dünyanın en çok internet kullanan ülkesi yüzde 63 ile Danimarka. Danimarka`yı yüzde 62 ile ABD takip ediyor. ABD aynı zamanda online alışverişin en fazla tercih edildiği ülke. Amerikalı internet kullanıcılarının yüzde 32`si online alışveriş yapıyor.
Ülkelerin internet kullanımının yaygınlığına göre üç sınıfa ayrıldığı raporda; Türkiye nüfusunun yüzde 20 - 40`ı internet kullanıcısı olan İspanya, İngiltere, Fransa, Çek Cumhuriyeti gibi diğer ülkelerle birlikte `orta` seviyesinde bulunuyor. Oysa Türkiye daha önceki yıllarda `düşük` olarak tanımlanan az kullanım kategorisinde yer alıyordu.