Miller patlaması

Güncelleme Tarihi:

Miller patlaması
Oluşturulma Tarihi: Şubat 02, 2001 00:00

ABD`li bira devi Miller, Türkiye`de beklenmedik bir başarı yakaladı. 2000 yılı ortalarında girdiği Türkiye`de yıl sonuna kadar 2 milyon şişe bira satmayı hedefleyen Miller`ın satışı 6 milyon şişeye çıktı. Bu beklenmedik satış patlaması üzerine Miller`in ABD`deki merkezi Türkiye`yi ‘‘En başarılı 10 pazar’’ arasına aldı.


ABD`li bira devi Miller, Anadolu Efes İçecek Grubu ile Türkiye`de beklenmedik bir başarı yakaladı. 2000 yılı ortalarında girdiği Türkiye`de yıl sonuna kadar 2 milyon şişe bira satmayı hedefleyen Miller, bu sürenin sonunda 6 milyon şişe bira sattı. 2003 yılı çin hedeflenen satışın ilk 6 ayda yakalanması üzerine Miller`in ABD`deki merkezi Türkiye`yi ‘‘En başarılı 10 pazar’’ arasına aldı. 2000 yılında Türkiye`de 700 milyon litrenin biraz üzerinde bira satıldığını belirten Miller Genuine Draft Ürün Pazarlama Müdürü Tuğrul Ağırbaş, bu rakamın yüzde 78`inin ise tek başına ‘‘Efes’’ markasına ait olduğunu vurguladı. Ağırbaş, Miller`ın 6 ayda elde ettiği başarı karşısında, ‘‘Ürünümüze çok güvenmekle birlikte 6 ayda böyle bir başarı beklemiyorduk. Satış rakamları tahminlerimizi altüst etti’’ dedi. Ağırbaş satış rakamlarının, bira satışlarının en yüksek olduğu yaz aylarının tümünü kapsamadığı gerçeğinin de altını çizdi. Ağırbaş, bu yıl yüzde 200`lük bir büyüme ile 12 milyon şişe bira satmayı hedeflediklerini söyledi.


En başarılı ilk onda:

Miller`ın Türkiye`de gösterdiği 6 aylık performans Miller`ın ABD`deki merkezinde de yankı buldu. ABD Miller, yeni girdiği bir ülkede minimum 2-3 yılda elde edeceği satış rakamlarını 6 ayda yakalayınca Türiye`yi, faaliyet gösterdiği 100 ülke içinde ‘‘En başarılı ilk 10’’ sıralamasına aldı. Sadece A ve B gelir grubuna hitap eden bir bira markası olmasına rağmen Miller Genuine Draft`ın 6 ayda Türkiye genel bira pazarından aldığı pay yüzde 0.5. Üç yıllık hedef ise bu payı yüzde 3`ler seviyesine çıkartmak. Bunun sofistike bir ürün için oldukça yüksek bir pay olduğunu ifade eden Ağırbaş, hedeflerinin hiç bir zaman ‘‘Herkese Miller içirmek’’ olmadığını vurguladı.

‘‘Efes İçecek Grubu olarak yola çıkarken, amacımızı mevcut bira pazarından çalmak değil, mevcut bira pazarını geliştirmekti. Hedef kitlemiz ise bira içmeyenler ile tercihini ithal biradan yana koyanlardı. Bunu da başardık. Bugün tercihini Miller`den yana koyan tüketicilerin sadece yüzde 2-3 gibi küçük bir bölümü, yerli bira müdavimi.’’

Miller`in 6 aylık sonuçları:

Türkiye, Miller`ın en iyi 10 pazarı arasına girdi.
7 bin satış noktası oluştu.
Yüksek talep nedeniyle reklam ve promosyon erkene alındı.
Diyarbakır da Miller’ı sevdi

Türkiye`ye girerken üst gelir grubunun tüketeceği bir ürün olmayı hedefleyen Miller, bu konuda da bir sürpriz ile karşılaştı. İlk 6 ayda 2 milyonluk hedefin iki katı fazla satış yapan Miller`a, büyük şehirlerin yanısıra Diyarbakır, Samsun ve Trabzon`dan da yüksek talep geldi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!