Oluşturulma Tarihi: Eylül 13, 2004 09:13
Avrupa`nın 3’üncü büyük beyaz eşya üreticisi Merloni Elettrodomestici, Ocak 2005 tarihinden itibaren şirketi adını Indesit Company olarak değiştireceğini açıkladı.
Merloni Türkiye’nin Genel Müdürü Stefano Pasini, kurumsal isim değişikliğinin uluslararası anlamda en güçlü markaları olan Indesit’ten esinlenerek gerçekleştiğini belirtirken, ‘Indesit ve Ariston Avrupa’da en çok satılan ve marka olarak en çok tanınan ürünlerimiz. Merloni İtalya’da tanınıyor, ama Indesit ismi uluslararası pazarlara entegrasyon sağlayabilmek açısından daha doğru bir seçim’ diye konuştu. Pasini Stefano Pasini 550 bin parça üretim kapasitesine sahip olan Manisa’daki üretim tesislerine son 2 yıl içerisinde toplam 16 milyon
euro yatırım yaptıklarını hatırlatarak, ‘Manisa’daki tesisimizde Ariston ve Indesit üretiyoruz, ileri teknoloji kullanarak yapılan kaliteli üretimle iç pazarda satışımızı ve pazar payımızı artırdık’ diye konuştu.
Pasini, üretimin yüzde 60’ının ihraç edildiğine dikkat çekerek, ‘Ürünlerimiz Avrupa’da gerçek bir başarı grafiği yakaladı, müşterilerimiz başarımızdan çok etkilendi, çünkü yapılan yatırımlar sonucunda Manisa fabrikası, diğer Merloni fabrikaları arasında en lüks, en yüksek ve spesifik özellikleri olan modelleri üreten fabrika haline geldi’ dedi. Pasini, bu nedenle Manisa tesislerinin tam kapasite çalıştığını da sözlerine ekledi.
ÖNCELİK ARİSTON
Pasini, Indesit ve Ariston’un pazarda birbirini tamamlayıcı markalar olduğunu söyleyerek, her iki markanın da farklı pazarlama stratejileri, farklı özellikleri ve farklı fiyatları olduğuna dikkat çekti. Pasini, şirketin adının tüm dünyada Indesit Company olarak değişmesinin Türkiye’deki pazarlama stratejilerine bir etki etmeyeceğini kaydederek, sözlerine şöyle devam etti: ‘Pazarlamamızın bu yönde olması sonucunda Türkiye’de önceliğimiz hep Ariston oldu, bundan sonra da böyle olmaya devam edecek.’
2004 yılının son 4 ayında reklam kampanyalarına da ağırlık vereceklerini bildiren Pasini, hem yeni piyasaya sürülecek ürünlere hem de eski ürünlere yönelik tanıtım faaliyetlerinin yoğunlaşacağını kaydetti.
Hedef yüzde 22’lik büyüme
TÜRKİYE’DE 1995 yılında kurulan Merloni, pazara Ariston markasıyla girdi. 1998 yılında Indesit markasını da piyasaya süren şirket, Türkiye’de 2003 yılında yüzde 7,5 Ariston ve yüzde 5,5 Indesit olmak üzere toplam yüzde 13’lük pazar payına ulaştı. Şirketin 2003 Türkiye cirosu 185 milyon Euro olarak açıklanırken, 2004 yılı için yüzde 22’lik bir büyüme hedeflendiği kaydedildi. 2004 yılı Türkiye ciro hedefi 225 milyon Euro olarak belirlendi.
1975 yılında İtalya’da kurulan ve 7 ülkede 18 üretim tesisi bulunan şirketin 2003 yılı cirosu ise 3 milyar 8 milyon Euro olarak açıklandı.