Mercedes: Türkiye`de yatırımlarımız artacak

06.05.2002 - 09:08 | Son Güncelleme :

2002 yılında krize rağmen Türkiye`deki yatırımlarına devam etme kararı aldıklarını söyleyen Mercedes Benz Türk Direktörü Çetin Atsür, Türkiye`deki üretimimizin yüzde 85`ini ihraç edeceğiz dedi.

Mercedes Benz Türk Direktörü Çetin Atsür, 2002 yılında da krize rağmen yatırımlara devam kararı aldıklarını, üretiminin yüzde 85`ini ihraç edeceklerini söyledi. Atsür, krize rağmen iyimserliklerini koruduklarını belirterek, krizi bir fırsat olarak gördüklerini söyledi.

1994 yılında yaşanan krizde de Hadımköy Hoşdere`deki fabrikalarına yatırım yaptıklarını, geçen yıl da yatırımlarını sürdürdüklerini ifade eden Atsür, ‘‘Hoşdere`deki yatırım iki aşamalı. Fabrika yatırımına ilaveten mamül jenarasyonu yatırımı da olacak. 3 yıl içinde Hoşdere`deki fabrikamıza 75 milyon euro yatırım yapacağız ki Aksaray Fabrikası`nın yatırımları hariç. Geçen yıl ihracat sayesinde 25 milyon Euro kar ettik, bu yılki yatırım hedefimiz de 25 milyon Euro. Yani kárımızı yine buraya yatırıyoruz’’ dedi.

ESNEK YÖNETİM

Krizden ihracatla çıkmalarının yanısıra Türkiye`deki esnek, hızlı ve çalışkan yönetim kadrosu ile işçilerin de büyük rolü olduğunu belirten Atsür, ‘‘Bizde 5 kişilik bir yönetim kurulu var ve hafta toplanıyoruz. Evet şirketin başında bir CEO var ama kararları birlikte alıyoruz’’ dedi. Atsür, Türkiye`nin yönetim yapısı ve anlayışı açısından pek çok Avrupa ülkesinden ileri olduğunu söyledi. Türkiye`yi Mercedes Benz`in otobüs merkezi yapacaklarını ifade eden Atsür, ‘‘Stratejik kararlardan bir adım geri atmayız’’ dedi.

Mercedes Benz`in 403 modelinin yıllar önce yaptığı bir kazanın ardından otobüslerle ilgili alınan toplatma kararının Yargıtay tarafından bozulduğunu ifade edean Atsür, Avrupa`daki her 3 otobüsten birinin Mercedes olduğunu belirterek, ‘‘Böyle bir olay sadece Türkiye`de oldu’’ dedi. Bu yargı sürecinin Mercedes yöneticileri üzerinde çok olumsuz etkileri olduğunu ifade eden Atsür, ‘‘Öyle ki bir yönetim kurulu başkanın ifadesinin alınması ve kimlik tesbiti için tutuklanabileceğini anlatmak çok zor oldu. İnsan ister istemez etkileniyor ama buna rağmen yatırım kararları devam etti. Çünkü Mercedes bu tip olaylara kısa vadeli bakmaz’’ diye konuştu.

KAMYON PİYASASI

Geçen yıl ürettikleri otobüslerin yüzde 85`ini ihraç ettiklerini hatırlatan Atsür, bu yıl da 1700 civarında otobüs üretip, yine aynı oranda ihracat hedeflediklerini söyledi. Kriz yılında Türkiye`de kamyon piyasasının yüzde 80, otobüs piyasasının yüzde 75 gerilediğini hatırlatan Atsür, ‘‘Bu senede artış beklentilerimiz çok fazla değil. Yalnız kamyon piyasasından olumlu sinyaller alıyoruz. Hedefimiz 1200 kamyon üretmekti ama bunu sene içinde 2500 - 3000`e çıkartabiliriz. Gelişmelere göre değerlendireceğiz. Tabii geçen yıl kamyon piyasasının 31 binden 7 binlere indiğini hatırlarsak artış yine de çok az’’ dedi.

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
1.000 TL        
BORSA
1.000 TL        
DOLAR
1.006 TL        
EURO
1.001 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.