Medical Park`a Amerikalı ortak

Güncelleme Tarihi:

Medical Park`a Amerikalı ortak
Oluşturulma Tarihi: Aralık 10, 2009 16:125dk okuma

Medical Park Hastaneler Grubu`nun bağlı  bulunduğu Medical  Park Sağlık Hizmetleri A.Ş`nin, Amerikan özel sermaye fonu  şirketi The Carlyle Group`a hisselerinin yüzde 40`ını sattığı bildirildi.

Medical Park Hastaneler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Muharrem Usta, basın  toplantısında, Türkiye`nin çeşitli bölgelerinde 13 hastanesi ve 6 bin çalışanı  bulunan Medical Park`ın, son 3 yıl içinde çok büyük ilerlemeler kaydettiğini  ifade ederek, 3 yıl önceki hedefleri olan 30 hastane sayısını tutturamadıklarını  ancak, en iyi sağlık gruplarından biri haline geldiklerini söyledi.

Usta, Türkiye`de 6 bin ve üzerinde çalışanı olan 50 şirket bulunduğuna  dikkati çekerek, grup olarak bir yılda SSK ve muhtasar olarak 80 milyon TL  ödediklerini, SSK ve muhtasar ölçeğinde de ülkenin ilk 50 şirketi arasında  olduklarını anlattı.

Bundan sonraki büyümenin bir evlilikle olacağına inandıklarını dile  getiren Usta, “Bu nedenle hastaneler grubumuzun yüzde 40 hissesini Carlyle  Group`a sattık. Türkiye`de kısa sürede ulusal marka olmayı başaran Medical  Park`ı, şimdi de uluslararası marka yapma aşamasına geldik. Bu ortaklıkla  dünyanın birinci liginde olacağız. Yeni iddiamız, 3 yıl sonra uluslararası bir  marka olarak uluslararası hastaneler zinciri hüviyetini kazanmış olacağız” diye  konuştu.

Usta, kriz nedeniyle Türkiye`de yeni uluslararası ortaklıkların sayısının  çok azaldığını vurgulayarak, bu dönemde geleceği olan, güvenilir şirketlerle  ortaklıklar yapıldığını, kendilerinin de o şirketlerden biri olduğunu dile  getirdi.

Krizin kısa sürmeyeceğinin belli olduğuna işaret eden Usta, krizlerin  yeni fırsatları da ortaya çıkarabildiğini, kendilerinin de krizi fırsata çevirme  ve bu fırsatı Türkiye dışında gören bir anlayışla bu evliliği  gerçekleştirdiklerini belirtti.

“MEDICAL PARK, BİR DERSTİR”

Muharrem Usta, Türkiye`nin içinde bulunduğu coğrafyanın sağlık alanında  inanılmaz bir potansiyele sahip olduğuna işaret ederek, Orta Doğu, Balkanlar ve  Kafkaslar`ın bundan sonra kendileri için ilk planda yatırım yapılacak bölgeler  olduğunu kaydetti.

Türkiye içinde yeni yatırımlara ağırlık vermeyi planlamadıklarını anlatan  Usta, Medical Park Hastaneler Grubu olarak yeniden büyük bir hamle yapacaklarını  ve yeni birkaç hastaneyi daha ortaya koyacaklarını ifade ederek, “Yine `Ne oldu  bitti de Medical Park uluslararası alanda boy gösterdi` gibi spekülasyonlar  olacaktır. Bazıları eser yapar, bazıları dedikodusunu yapar. Bence Medical Park,  okutulması gereken bir derstir ve örnek alınması gerekir” şeklinde konuştu.

The Carlyle Group Türkiye Genel Müdürü Can Deldağ da, Medical Park`ın  hastanecilik gibi zor bir sektörde dünya standartlarında bir hastane grubu  yarattığını dile getirerek, “Bu bir Türk mucizesidir. Carlyle Group olarak böyle  bir mucizeyle ortaklık kurmaktan son derece mutluyuz” dedi.

Deldağ, Medical Park`ın insan gücü, yönetim anlayışı, bilgi birikimi ve  tecrübesiyle uluslararası alanda Türk oyuncusu olmaya hazır durumda bulunduğunu  söyledi.

Medical Park`ın ortağı ve Sancak İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Haydar  Sancak da, aile olarak Siirt`ten göç ettikten sonra önlerine bir hedef  koyduklarını belirterek, “Sancak ailesi olarak hedefimiz dünya vatandaşı  olmaktır. Bugün aile, hedefine bir adım daha yaklaştı” dedi.

Kendilerine ait ilaç dağıtım şirketinin uluslararası bir kimlik  kazandığını, Medical Park`ın da bugün itibarıyla bir dünya markası haline  geldiğini vurgulayan Sancak, Türkiye için 2 dünya markası yetiştirdiklerini,  amaçlarının diğer şirketlerini de birer dünya markası yapmak olduğunu belirtti.

SORULAR

Muharrem Usta, bir basın mensubunun “Satış rakamı nedir?” diye sorması  üzerine, Carlyle ile aldıkları karar gereği satış rakamını açıklamayacaklarını  söyledi.

Usta, her iki ortağın da eşit miktarda hisse sattığını, yeni yapılanmayla  Sancak tarafının payının yüzde 30, kendi payının yüzde 30 olarak sürdüğünü dile  getirdi.

“Fark ücretinin yüzde 70`e çıkarılması sizi nasıl etkiler?” sorusu  üzerine Usta, “Yüzde 70 hiçbir şekilde çözüm olmayacak ama 30`a karşı 70 daha  iyidir” dedi.

Medical Park`ın büyümesine ilişkin bir soru üzerine de Usta, 2009`u 500  milyon liralık bir ciro ile kapatacaklarını ifade ederek, bundan sonraki büyüme  stratejilerinde Türkiye`nin önceliğinin olmadığını, yurt dışına daha çok ağırlık  vereceklerini ve 13 olan hastane sayısını 2 yılda 20`ye çıkarmayı  hedeflediklerini anlattı.

Usta, sağlık yatırımları açısından ilk planda Kuzey Afrika`da Libya,  Cezayir ve Mısır, ondan sonra da Ortadoğu ülkeleri ve Kafkaslar`ı düşündüklerini  bildirdi.

Usta, Türkiye`de 400 civarında hastane arasında Medical Park`ın payının  yüzde 3,5 olduğunu, ancak hizmet anlamındaki paylarının yüzde 10`a ulaştığını  kaydetti.

Muharrem Usta, halka açılma konusunda da şu anda bir planlama olmadığını,  bunun en erken 3 yıl sonra gerçekleşebileceğini söyledi.

“Borcunuz nedir?” yönündeki soru üzerine de Usta, bu ortaklıkla  bankadaki borçlarının önemli bir kısmını kapattıklarını, Medical Park`ın şu anda  kredi verilebilirlik açısından birinci sınıf şirketler arasına girdiğini  kaydetti.

Medical Park`ın başarısının ardında bina maliyeti olmamasının bulunduğunu  vurgulayan Usta, strateji olarak, binaları yapılmış haliyle kiralama yoluna  gittiklerini ifade etti.

İyi bir hastanenin maliyetinin 80 milyon dolardan aşağı düşmediğini,  bunun en az yarısını bina maliyetinin oluşturduğunu kaydeden Usta, 2 yıl içinde  150-200 milyon dolar civarında yatırım öngördüklerini dile getirdi.

Muharrem Usta, şu ana kadarki yatırımlarının, öz sermaye ve borçlar dahil  200 milyon doları bulduğunu dile getirerek, cironun yüzde 42`sinin SGK`dan  olduğunu, bu oranı aşağıya çekmek istediklerini anlattı.

Kendilerine her gün, birleşme, devretme teklifiyle gelen hastaneler  olduğuna işaret eden Usta, Türkiye`deki büyüme sürecinin bu şekilde  yürütülebileceğini kaydetti.

MEDİCAL PARK, ULUSLARARASI MARKA
         
Can Deldağ da, yapılan satış işleminde şirketin değerini bulduğunu,  amaçlarının Medical Park`ı uluslararası bir marka haline getirmek olduğunu  belirtti.

“Şirketin ortakları arasında kimler var?” sorusu üzerine Deldağ,  Carlyle Group`un 90 milyar liraya yakın 65 yatırım fonunu yönettiğini, bu fonlar  arasında coğrafi, sektörel fonların yer aldığını belirterek, 22 yıl önce 3 kurucu  ortakla kurulan şirketin şu anda 5 ortağı bulunduğunu söyledi.

Deldağ, “Bush`un adının geçmesinin nedeni, ABD Başkanı olmadan önce  Carlyle Group`un portföy şirketlerinden birinde yönetim kurulu üyeliği yapması.  Yani sadece yönetim kurulu üyeliği yapmış bir isim, bir ortaklığı yok” dedi.

Türkiye`nin Brezilya ve Çin ile birlikte, geleceği parlak gelişmekte olan  ülkeler arasında bulunduğuna dikkati çeken Deldağ, Türkiye`de yatırımları  artırmayı düşündüklerini, enerji, perakende, hizmet ve eğitim sektörlerinde  büyümeye açık lider olabilecek şirketlerle ortaklıklar planladıklarını belirtti.

Bu arada Carlyle Group`un, bölgedeki bu ikinci yatırımı için gereken öz  sermayenin 2009 yılı Mart ayında son kapanışı gerçekleştirilen 500 milyon  dolarlık Carlyle MENA Fonu`ndan karşılanacağı, MENA Fonu`nun ise Orta Doğu ve  Kuzey Afrika bölgelerinde hızlı büyüme gösteren sağlıklı şirketlere yatırım  yapmak amacıyla kurulduğu bildirildi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!