Mavi güçlü büyüme ivmesini sürdürüyor

05.12.2017 - 13:24 | Son Güncelleme :
Mavi güçlü büyüme ivmesini sürdürüyor | Genel Haberler

İlk dokuz ayda Mavi’nin konsolide gelirleri yüzde 39, net kârı yüzde 60 arttı.

Türkiye’nin öncü jean ve hazır giyim markası Mavi’nin, 1 Şubat - 31 Ekim 2017 dönemini kapsayan dokuz aylık dönemde konsolide gelirleri %39 artarak 1.3 milyar TL’ye, net kârı ise %60 artışla 84 milyon TL’ye ulaştı. Türkiye’de ve uluslararası pazarlarda; perakende, toptan ve e-ticaret olmak üzere tüm satış kanallarında yükselen trend gösteren şirket hem jean hem de lifestyle ürün kategorilerinde güçlü büyüme kaydetti. Türkiye’de 21, Rusya’da ise 4 yeni mağaza açılışı gerçekleştirerek, genişleme planlarına paralel olarak toplam mono-brand mağaza sayısını 417’ye, satış alanını ise 136.000 m2’ye yükseltti.
 
Mavi’nin performansını değerlendiren CEO Cüneyt Yavuz, “Büyüme stratejimiz doğrultusunda; Türkiye'de ve yurtdışı pazarlarda hedeflerimizin üzerine çıkmaktan mutluyuz. Şimdiden, 2017’nin ilk dokuz aylık döneminde, 2016 yılında gerçekleştirdiğimiz toplam ciroyu yakaladık. Bu büyümenin temelinde müşteri, ürün, veri yönetimi ve hız odaklı stratejimiz yer alıyor.
 
Yılın ilk dokuz ayında; sektördeki lider müşteri sadakati programımız 6,3 milyon kişiye ulaşırken, 1 milyon yeni müşteri de kazandık. Doğru ürün, doğru fiyat ve yüksek kalite sunmaya devam ederek jean'in yanı sıra lifestyle ürün kategorilerinde çift haneli büyüme gerçekleştirdik. Bunların sonucunda müşterimizin alışveriş sepet büyüklüğü ve işlem hacmini yükseltmekten memnunuz. Verimliliği ve karlılığı artırmada; etkili stok ve nakit akışı yönetimimizin de büyük etkisi var. Türkiye’de perakendede üç yönlü büyüyoruz; bir yandan satış noktalarımızı artırıp yeni açılan mağazalarda 600-800 m2’lere odaklanırken, diğer taraftan mevcut mağazalarımızın metrekarelerini de genişletiyoruz. Tüm satış kanalları ve ürün gruplarımızla yılın kalan döneminde de güçlü performans göstermeye devam edeceğimize inanıyoruz” dedi.
 
2017’NİN 3. ÇEYREĞİ, GEÇEN YILIN AYNI DÖNEMİYLE KIYASLANDIĞINDA:
 
Konsolide gelir %39 artarak 1.350 milyon TL’ye yükseldi.
EBITDA %54 artarak %15,4 EBITDA marjıyla 208 milyon TL oldu.
Net kâr %60 büyüyerek 84 milyon TL olarak gerçekleşti.
E-ticaret gelirleri %85 büyüdü.
Türkiye’deki perakende geliri %32 büyüyerek 831 milyon TL’ye yükselirken, like-for-like (bir önceki dönemde de mevcut mağazalarda) büyümesi %22.4'lük bir artış gösterdi.
Jean %32, ceketler %55, gömlekler %40, örmeler %25 ve aksesuarlar %36 olmak üzere tüm kategorilerde büyüme elde edildi.
Türkiye’nin sektörde lider CRM programı 6,3 milyon müşteriye ulaşırken, ilk dokuz aylık dönemde 1 milyon yeni müşteri kazanımı gerçekleşti.

Etiketler

Bu haberi okuyanlar bunları da okudu
 
KAPANIŞLAR (BIST)
BUGÜN 1000 TL NE OLDU?
983 TL        
BORSA
1.001 TL        
DOLAR
998 TL        
EURO
993 TL        
ALTIN
 
bigpara

Copyright © 2024 Tüm hakları saklıdır.
Hürriyet Gazetecilik Matbaacılık A.Ş.

YASAL UYARI:
Piyasa verileri Foreks Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş. tarafından sağlanmaktadır. Üye girişi yapılan Canlı Borsa sayfaları haricinde Hisse senedi verileri 15 dk gecikmelidir. Tahvil-Bono-Repo özet verileri her durumda 15 dk gecikmelidir.

Burada yer alan yatırım bilgi, yorum ve tavsiyeleri yatırım danışmanlığı kapsamında değildir. Yatırım danışmanlığı hizmeti; aracı kurumlar, portföy yönetim şirketleri, mevduat kabul etmeyen bankalar ile müşteri arasında imzalanacak yatırım danışmanlığı sözleşmesi çerçevesinde sunulmaktadır. Burada yer alan yorum ve tavsiyeler, yorum ve tavsiyede bulunanların kişisel görüşlerine dayanmaktadır. Bu görüşler mali durumunuz ile risk ve getiri tercihlerinize uygun olmayabilir. Bu nedenle, sadece burada yer alan bilgilere dayanılarak yatırım kararı verilmesi beklentilerinize uygun sonuçlar doğurmayabilir. Bununla beraber gerek site üzerindeki, gerekse site için kullanılan kaynaklardaki hata ve eksikliklerden ve sitedeki bilgilerin kullanılması sonucunda yatırımcıların uğrayabilecekleri doğrudan ve/veya dolaylı zararlardan, kar yoksunluğundan, manevi zararlardan ve üçüncü kişilerin uğrayabileceği zararlardan dolayı Hürriyet Gazetecilik ve Matbaacılık A.Ş hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

BIST isim ve logosu "Koruma Marka Belgesi" altında korunmakta olup izinsiz kullanılamaz, iktibas edilemez, değiştirilemez.

BIST ismi altında açıklanan tüm bilgilerin telif hakları tamamen BIST'e ait olup, tekrar yayınlanamaz.