Oluşturulma Tarihi: Ocak 09, 2008 09:322dk okuma
Borusan ve ABD kökenli ikinci el otomobil pazarlama şirketi Manheim, bir Borusan şirketi olan ve Türkiye`de ikinci el otomobil pazarı alanında faaliyet gösteren Otomax`ta yüzde 50/50 ortaklık kurdu. Ortaklık anlaşmasının duyurulduğu basın toplantısında konuşan Borusan Holding CEO`su Agah Uğur, otomotiv sektörünün Borusan için önemli bir öncelik olduğunu belirterek, küresel deneyim ve bilgi birikimini ikinci el otomobil sektörüne taşımak üzere Manheim`la ortaklık kararı aldıklarını söyledi.
Manheim`in 5 kıtada 15 ülkede faaliyet gösterdiğini, şirketin 2006 cirosunun 2.8 milyar
dolar olduğunu, aracılık ettiği toplam işlem değerinin ise 58 milyar doların üzerinde gerçekleştiğini bildiren Uğur, Borusan`ın da bu sektöre 6 yıl önce yatırım yapmaya başladığını hatırlattı. Otomax`ın özel artırma satışlarının Manheim markası ile yürütülmeye başlanacağını, internet ve dergi faaliyetlerinin ise Otomax bünyesinde devam edeceğini aktaran Uğur, 2007`de Otomax açık artırma aracılığıyla 7 bin aracın satıldığını, 2008 hedeflerinin ise 11 bin araç olduğunu bildirdi.
İkinci el araç pazarının 800-900 bin adetler düzeyinde olduğunu belirten Uğur, Bizim 2010 sonuna kadar 30 bin aracı yakalıyor olmamız lazım dedi.
Uğur, leasing`deki KDV artışının ortaklığa etkileri konusundaki soruyu ise, 20 yıllık uygulama bir anda değişiyor. Bizim şansımız ortaklarımızın Türkiye`nin potansiyeline uzun vadeli bakması. Kısa vadeli bir hacim daralmasına sebep olabilecek riski göz ardı etmeye karar verdik. Vergi artışı mutlaka birilerinin üzerine yıkılacak. Müşteriye mi şirket kârlılığına mı? Bizim kârlılığımızı etkileyecek bir durum olmayacak diye yanıtladı.
Borusan Telekom ilk çeyrekte
Uğur ayrıca, Borusan Telekom`un satışına ilişkin teklifleri değerlendirdiklerini, ortaklık tekliflerine yönelik görüşmelerin sürdüğünü ifade ederek süreci bu yılın ilk çeyreğinde tamamlamayı hedeflediklerini söyledi.