Light ürünler ETİ`yi güldürdü

Güncelleme Tarihi:

Light ürünler ETİ`yi güldürdü
Oluşturulma Tarihi: Kasım 19, 2004 10:00

Türkiye`de büyük ilgi gören light ürünler pazarındaki payını yüzde 65 büyüten Eti, 2005`te yeni ürünlerle çıkışını sürdürecek. Eti, çikolata pazarında ise bir yılda yüzde 15 pay kazandı


İSTANBUL - Eti`nin Form markasıyla light ürünler pazarında yaptığı çıkış yüzünü güldürdü. Eti Genel Müdürü Cafer Fındıklıoğlu, Türkiye`de büyük ilgi gören light ürünler pazarındaki paylarını geçen seneye göre yüzde 65-70 oranında büyüttüklerini belirtti. Eti 2005 yılında bu pazara yeni ürünler getirmeyi planlıyor.
Eti`nin light ürünlerde yüzde 61, küçük keklerde yüzde 55 ve sağlık ürünlerinde yüzde 84`lük pazar payı ile lider olduğunu vurgulayan Fındıklıoğlu, Çikolatada pazar payımız yüzde 15. Yapıcı bir rekabetle tüketicilerin değişik ihtiyaçlarına hitap ederek pazarı büyütmeyi ve şimdiden vardığımız 2004 yılı hedefimizi aşmayı planlıyoruz. Eti`nin bu yıl için ihracat hedefi 25 milyon dolar dedi.

`Light pazarını büyüttük`
Hedef kitlelerinin her yaştan, ve her meslekten tüketiciler olduğunu belirten Eti Genel Müdürü Cafer Fındıklıoğlu, şunları söyledi:
Türk tüketicisine 40 yıldır beğendiği lezzetleri sunmaya gayret ediyoruz. Reklamların da olumlu etkisini görüyoruz. Tüketicimizi ve onun isteklerini çok iyi tanıdığımızı düşünüyoruz. Bisküvi, kraker, kek, turta, gofret, çikolata kaplamalı ürünler, çikolata, light/sağlık ve çocuk ürünlerinin bulunduğu dokuz ayrı grupta 190 çeşit ürünümüz bulunuyor. Geçtiğimiz yılın son çeyreğinde çikolataya 25 milyon dolarlık bir teknik altyapı yatırımı yaptık. Şu anda çikolata pazarında yüzde 15`lik bir pazar payımız var. Çikolata için yaklaşık 8-10 milyon dolar da iletişim yatırımı yapıldı. Eti`nin 2002 yılında yaptığı `Eti Form Light` lansmanından sonra pazarda rekabetin artması ile toplam light ürünler tüketimi ciddi boyutta arttı.
Türkiye`de yaklaşık her beş erkekten ve her üç kadından birinin önemli ölçüde kilo fazlası olduğunu vurgulayan Fındıklıoğlu, Günümüzde toplumda dengeli beslenme bilincini yükseltmeyi amaçlıyoruz dedi. Türkiye`de light ürünler pazarınının hızla büyüme eğilimi gösterdiğini anlatan Cem Fındıklıoğlu, şunları söyledi: Eti Form relansmanı öncesi bisküvi sektöründeki light pazarı 2001`de yaklaşık 5 bin tonluk bir hacme sahipken 1997-2001 döneminde beş yılda ortalama yüzde 14 büyüdü. 2002 yılında Eti`nin Form markasıyla yeniden piyasaya getirmesi sonra light ürünler pazarı bir önceki seneye göre yüzde 65-70 oranında büyüdü.
Fındıklıoğlu, 2004`te pazarın ihmal edilmiş bölümü olarak gördükleri baharatlı kraker kategorisinde Çezzo lansmanıyla beş yeni tat yarattıklarını belirtiyor. Eti`nin bu dönemdeki bir diğer önemli ürünü de Crax markalı kraker. Fındıklıoğlu, Crax lansmanıyla markalaşma yolunda önemli bir adım attık. Yaz dönemindeki yeni light ürün çeşitlerimizden sonra, piyasaya Türkiye`nin ilk gerçek tereyağlı bisküvisi Etimax`i çıkardık. Çikolatalı ürünlerde en son tablet çikolatalarımızı `Eti Çikolata Keyfi` markasıyla tüketiciye sunduk diye konuştu.
Eti bugün ihracat yaptığı 70`e yakın ülkenin 30`unda pazara derinlemesine girmiş durumda. Belçika, Almanya ve Hollanda`da sokakta üstünde Eti yazan satış araçlarını görmek mümkün. Özellik gelişmiş ülkelerde yer almaya çalıştıklarını belirten Cafer Fındıklıoğlu şöyle konuşuyor:
Bu pazarların yanı sıra, Mauritus adasında da, Benin`de de, Küba`da da Eti var. Bu ülkelere iş görüşmesi yapmak için giden Türk işadamları, bizi arayıp oralardaki marketlerde Eti ürünleri görmekten çok mutlu olduklarını söylüyorlar, bu bizi de mutlu ediyor.



`Erkekler light ürünleri gizli yiyor`
Yaptıkları araştırmalara göre erkeklerin de Eti Form ürünlerini beğenerek yedilerini, fakat light ürünleri yerken görülmekten rahatsız olduklarını belirten Cafer Fındıklıoğlu, Bir anlamda `light erkek` konumuna düşme korkusuyla bu ürünleri gizli saklı yiyorlar. Erkekler estetik için değil, sağlıklı olmak için form ürünler tüketiyor. Aslında kadınların da erkeklerin de light ürünleri tüketmesinin sebebi aynı: Formda kalmak, dolayısıyla sağlıklı olmak. Tüm bunlardan yola çıkarak son reklam kampanyamızda erkekleri markaya yaklaştırmak istedik. Herhangi bir sosyal baskı altında kalmaksızın light ürünleri tüketmenin erkeklerin de hakkı olduğunu düşünüyoruz dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!