LCW hızlı büyüyecek, vatanı Fransa’ya ‘Türk’ dönecek

Güncelleme Tarihi:

LCW hızlı büyüyecek, vatanı Fransa’ya ‘Türk’ dönecek
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 22, 2005 09:033dk okuma

Haberin Devamı

8 yıl önce Fransızlar’dan Tema Mağazacılık’a geçen LC Waikiki (LCW), doğduğu ülkeye Türk markası olarak dönecek. Tema Mağazacılık Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, bu yıl yüzde 47 büyüyerek 375 milyon dolar ciroya ulaşmayı hedeflediklerini söyleyerek, ‘2001 krizini fırsat bilip yanlış trenden indik ve doğrusuna bindik. LCW Fransa kapısından Avrupa’ya girecek’ dedi.

1997 yılında isim hakkı Fransız sahibinden Tema Mağazacılık’a geçen LC Waikiki(LCW), doğduğu ülkeye Türk markası olarak dönmenin hazırlıklarını yapıyor. Tema Mağazacılık öncelikle iç pazarda hem mağaza sayısını hem de cirosunu artırmayı amaçlarken, bir sonraki adım olarak Fransa kapısından Avrupa pazarına girmenin hesabını yapıyor.

Taha Grubu bünyesinde faaliyet gösteren Tema Mağazacılık’ın Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, 2001 yılına kadar satışların yüzde 85’inin bayilerle gerçekleştirildiğini hatırlatarak, 2001 kriziyle birlikte bayilik sisteminden vazgeçme gibi radikal bir karar aldıklarına işaret etti. Küçük, şöyle konuştu:

YANLIŞ TRENDEN İNDİK:

‘2001 krizini fırsat bildik, çünkü bayilik sistemi denen yanlış trende olduğumuzu bliyorduk. Biz de yanlış trenden inip doğru trene binme kararı verdik, kendi mağazalarımızı açma kararı aldık. Kendimize 2 avantaj yarattık, birincisi döviz kuru sayesinde ihracat yapmaya başladık, yani kapasite sıkıntımız olmadı. İkincisi ise çok iyi yerlerde ve uygun şartlarda mağaza kiralama fırsatları doğdu. Bu sayede, 2003 yılından itibaren ayda 2 mağaza açma hedefini gerçekleştirmeyi başardık.’

YÜZDE 47 BÜYÜME HEDEFİ:

Küçük, öncelikli hedeflerinin yurtiçinde büyümeyi sağlamak olduğunu kaydetti. ‘Önümüzdeki 2 sene yurtiçindeki konumumuzu ve finansal yapımızı güçlendirmek için çalışacağız’ diyen Küçük, 2004 yılı sonunda Tema Mağazacılık’ın cirosunun 180 milyon dolar, Taha Grubu’nun cirosunun ise 290 milyon dolara ulaştığını anımsattı. Küçük, 2005 yılında yüzde 47 oranında büyümeyi hedeflediklerini dile getirerek, ciro hedeflerinin sırasıyla 265 milyon dolar ve 375 milyon dolar olduğunu açıkladı.

2 YIL SONRA YURTDIŞI:

2007 yılında LCW markasıyla yurtdışına açılmayı planladıklarını anlatan Küçük, öncelikli pazarlarının Avrupa ülkeleri olacağını belirtti. ‘Hedef ülke olarak LC Waikiki’nin doğduğu ve büyüdüğü yer olan Fransa’yı seçtik’ diye konuşan Küçük, hedef ülkeye iyice yerleştikten sonra bir sonraki hedefe yöneleceklerini ifade etti. Küçük, Fransa’dan sonra İspanya ve İngiltere’de mağaza açabileceklerini sözlerine ekledi.

Şık bayan giyimine ağırlık vereceğiz

VAHAP Küçük, şık bayan giyiminin giderek daha hızlı büyüyen bir pazar haline geldiğine dikkat çekerek, şöyle konuştu: ‘Bu alanda ciddi yatırım yapmak istiyoruz. Giyim pazarını kadınları yönlendirir, bayan giyim satışlarımız toplam satışların yaklaşık yüzde 35’i. Bu rakam, geçen yılla karşılaştırıldığında yüzde 50-60’lık bir büyüme olduğu görülüyor. Biz bu rakamı 3 yıl içerisinde yüzde 55-60’lara çıkartmak istiyoruz.’

10 çocuktan 1’ini biz giydiriyoruz

ÇOCUK
grubunda pazarın açık farkla lideri olduklarını kaydeden Vahap Küçük, ‘Pazarın yüzde 11.5’i bizim, yani yaklaşık 10 çocuktan birini biz giydiriyoruz’ diye konuştu. Küçük ayrıca, LC Waikiki mağazalarında 2004 yılında 10 milyon adet ürünün satıldığını, 2005 yılı toplam satış hedefinin ise 15 milyon adet olduğunu söyledi.

Mağaza sayısı 90’ı buldu 12 tane daha geliyor

ŞU an 32 ilde 90 mağazalarınun bulunduğunu söyleyen Vahap Küçük, 2005 yılı sona ermeden 12 mağaza daha açacaklarını dile getirdi. Küçük, sözlerini şöyle sürdürdü: ‘Biz mağazacılığa odaklanmış durumdayız. Hem büyük şehirlerde hem de Anadolu’nun diğer şehirlerinde mağazalar açarak bu kolumuzu daha da güçlendireceğiz. Bu şekilde, hedef ciromuzu kolaylıkla yakalayacağımıza inanıyoruz.’ 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!